بورس و بازارهای مالی(تحلیل تکنیکال)


بورس و تحلیل تکنیکال

 

بورس- تحلیل تکنیکال

 

بورس و بازارهایی مالی

نظر به فواید متعدد بورس و مزایای آن برای سرمایه گذاری آموزش مهارت تحلیل تکنیکال جهت ورود به بازارهای مالی الزامی می باشد.

از جمله مزایای ورود به بورس می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دستیابی به سود بیشتر به این معنا که سرمایه گذاری در بورس علاوه بر درآمد مستمر که حاصل از سود فروش تولیدات یا ارائه خدمات شرکت صاحب سهام است ممکن است با عملکرد موفق مدیران قیمت سهام افزایش یافته و اینگونه سرمایه سهام داران افزایش یابد.

امنیت سرمایه گذاری به دو دلیل عمده می توان سرمایه گذاری در بورس را امن دانست. اول اینکه کلیه عملکرد ها و فعالیت های بورس زیر نظر مراجع قانونی و بر مبنای قانون می باشدو دوم آنکه با توجه به شفاف سازی وضعیت مالی شرکتهای مورد معامله در بورس، سرمایه گذار پس از بررسی کامل و دریافت اطلاعات مفید و لازم در خصوص شرکتها می تواند تصمیم به خرید سهام آنها بگیرد . همانطور که به مرور زمان ارزش پول کاسته می شود تورم نیز مزید بر علت شده و این کم شدن ارزش را تسریع می کند.

اگر سرمایه مالی به صورت نقد قرار به پس انداز شدن باشد قطعا دچار این کاهش ارزش خواهد شد. به دلیل آنکه سهام در واقع بخشی از دارایی یه مجموعه می باشد با گذر زمان و افزایش ارزش مالی این سهام نیز افزایش ارزشی می یابند و ارزش سرمایه را در مقابل تورم و گذر زمان حفظ می کند.

تبدیل به پول نقد شدن سریع اوراق بهادر در شرایطی ممکن است هر شخصی نیاز به نقد به کردن دارایی های خود داشته باشد. که معمولا این نقد کردن ها در مواردی زمان بر خواهد بود مثل فروش ملک یا ماشین ، اما در خصوص اوراق بهادر این دشواری کمتر و تا حدودی اصلا وجود ندارد زیرا درهر زمانی که تصمیم به این کار بگیرید می توانید با مراجعه به اولین کارگزاری بورس آنها را نقد کنید حتی در شرایط بحرانی نیز با اندکی کاستن از مبالغ پیشنهادی سهام می توان آنها را بلافاصله فروخت.

با داشتن سهام یک شرکت امکان و اجازه حضور در مجامع آن شرکت و حق رای برای سهامداران وجود دارد که با این امتیاز می توان در خصوص قبول یا رد پروژه ها ، درصد سود تقسیمی سهامداران وتعیین هیئت مدیره مشارکت کنند. که در حقیقت امکان مشارکت در تصمیمات اساسی و اصلی شرکت می باشد. برخورداری از حمایت قانون بورس اوراق بهادار در نقس واسط میان سپرده گذاران و سپرده پذیران همواره مدافع حقوق سپرده گذاران می باشد و بر عهده وظایف خود احقاق تمام و کمال از حقوق یکایک سپرده گذاران میداند که امر باعث آرامش خاطر سپرده گذاران از مواجه با خطراتی چون کلاه برداری و از بین رفتن سرمایه می گردد.

شما در این دوره  با تحلیل تکنیکال آشنا شده و خود به تنهایی قادر به مدیریت سرمایه های خود می شوید.

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه