DBA


دوره مدیریت عالی کسب و کار DBA

DBA مخفف عبارت Doctorate of Business Administration است که این دوره با هدف استفاده کاربردی از علم روز مدیریت برای ارتقا و توسعه کسب وکار برای مدیران ارشد سازمان ها ارائه می شود و در واقع می توان گفت دوره DBA عالی ترین سطح آموزش مدیریت برای مدیران سازمان ها است. دوره DBA سطحی بالاتر از دوره MBA دارد و بالاترین سطح از آموزش کاربردی مدیریت را به متقاضیان ارائه می دهد این دوره يك سطح بالاتر از دوره MBA بوده و هدف آن آموزش و توانمندسازی مديران و رهبرانی مستعد و شايسته در کشور جهت توسعه و گسترش فعالیت موفق سازمان ها در سطح ملی و بین المللی است.

تمركز دوره DBA (مدیریت عالی کسب و کار) بیشتر بر شیوه های کاربردی و علمی- عملیاتی مدیریت در حوزه های مختلف کسب و کار بوده و به طور کلی تمامی عمليات اصلي زنجيره ارزش شامل ایده، بازاریابی، تأمين منابع، طراحي، توليد، عرضه محصولات و خدمات، منابع انساني، فناوري اطلاعات، مالي، برنامه ريزي و ... را در بر می گیرد و مديريت فرآيندهاي يک کسب و کار را در سطح عالی سازمان شامل مي شود.

مزایای شرکت در دوره DBA

توانایی رهبری به همراه دانش روز دوره DBA به مدیران می آموزد که چگونه مدیریت سازمان خود را از چارچوب سنتی رییس و زیردست به سمت چارچوب رهبری هدایت کنند. مدیران با گذراندن دوره DBA می آموزند چگونه سازمان خود را رهبری کنند، ابزارهای مدیریتی و رهبری را می شناسند و یاد می گیرند بنا به شرایط و موقعیت سازمان از هر کدام از این ابزارها استفاده کنند. دوره DBA به مدیران می آموزد چگونه منابع انسانی (که بی شک مهمترین منبع هر سازمان است) سازمان خود را مدیریت کنند تا حداکثر بهره وری و رضایت سازمانی را به دست آورند.

شرکت کنندگان دوره DBA با مهارت آینده پژوهی می آموزند چگونه دید درستی نسبت به آینده فضای کسب وکار داشته باشند و بتوانند خود را برای سناریو های محتمل آینده آماده کنند.

مهارت حسابداری و مدیریت مالی این توانایی را به فارغ التحصیلان دوره DBA می دهد که نسبت به شرایط مالی سازمان خود درک درستی به دست آورند و بتوانند بر فرآیندها و وضعیت مالی سازمان خود اشراف کامل داشته باشند.

علاوه بر این دوره DBA به دانش پژوهان می آموزد چگونه برای توسعه کسب وکار خود در بلند مدت برنامه ریزی کنند و استراتژی های لازم برای توسعه کسب وکار خود را تدوین کنند. دانش پذیران در دوره DBA می آموزند که چگونه از علم مدیریت برای اصلاح مشکلات سازمان خود استفاده کنند و علم مدیریت را به صورت کاربردی برای توسعه کسب وکار خود به کار برند.

به بیان دیگر می توان گفت مهمترین ویژگی دوره های DBA کاربردی کردن علم مدیریت است به نحوی که مدیریت سازمان از چارچوب بی برنامه و مبتنی بر تجربه خارج شود و نگاه منسجم مدیریتی بر سازمان حاکم گردد. ساختار دوره DBA مخاطبان دوره DBA عموما مدیران ارشد سازمانها و صاحبان موفق کسب وکار هستند. این مدیران علاوه بر بهره مندی از تجربه غنی اجرایی خود می خواهند از علم روز مدیریت برای توسعه کسب و کار خود به بهترین نحو استفاده کنند.

اساتید دوره DBA نیز عمدتا از برترین اساتید حوزه مدیریت انتخاب می شوند که علاوه بر تبحر در علم روز مدیریت می توانند راهکارهای اجرایی برای استفاده کاربردی از علم مدیریت در سازمان ارائه دهند.

به علت مشغله کاری بالای مدیران حاضر در دوره های DBA و اساتید آن، عموما دوره های DBA به صورت منسجم و در پایان هفته برگزار می شوند تا مدیران حاضر در دوره بتوانند در کنار مدیریت سازمان خود به کسب مهارت مدیریتی نیز اقدام کنند. دوره های DBA می¬توانند دارای گرایش تخصصی باشند ولی عموما به صورت عمومی (بدون گرایش) ارائه می شوند.

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه