مهم‌ترین نکات در مورد آزمون آیلتس



مهم‌ترین نکات در مورد آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)که مخفف International English Language Testing System به معنای سیستم بین‌المللی سنجش زبان انگلیسی است، برای سنجش چهار مهارت اصلی زبانی، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing)، گوش کردن (Listening)و صحبت کردن (Speaking)طراحی شده است و مهم‌ترین آزمون بین‌المللی برای زبان انگلیسی به شمار می‌رود. این آزمون به صورت سیستماتیک و کاملاً هدفمند به سنجش و ارزیابی این مهارت‌ها می‌پردازد. مدرک آیلتس برای ورود به اکثر کشورها، دانشگاه‌ها و شرکت‌های خارجی، مورد نیاز مهاجرین است.

 

این آزمون به صورت دو آیلتس آکادمیک و آیلتس عمومی برگزار می‌شود. افرادی که می‌خواهند برای ادامه تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان تقاضا دهند، نیاز به گرفتن مدرک آیلتس آکادمیک دارند. این آزمون مهارت های زبان انگلیسی عمومی و آکادمیک افراد را در یک ارزیابی متوازن از دایره‌ی واژگان مختلف مورد نیاز در تحصیل و زندگی در خارج از کشور می‌سنجد.

برای آشنایی هرچه بهتر با شیوه‌های تقویت مهارت‌های آزمون آیلتس به وبلاگ سایت آقای مترجم سر بزنید.

نمره آزمون آیلتس چگونه است؟

آزمون آیلتس نمره قبولی یا ردی ندارد و نمره مورد قبول دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو با یکدیگر فرق می‌کند.

نمره این آزمون بین ۰ تا ۹ محاسبه می‌شود. به این معنی که کمترین نمره آیلتس صفر است و بیشترین نمره آن ۹ .

برای کسب نمره بالا در آزمون لیسنینگ چه کارهایی انجام دهیم؟

برای این امر باید مهارت لیسنینگ خود را به خوبی تقویت کنید. می‌توانید در زمان‌های مرده خود مثلا زمان‌هایی که در اتوبوس، مترو و… می‌گذرانید به پادکست‌ها و تدتاک‌‌ها گوش دهید. این گونه به تدریج مهارت لیسنینگ خود را تقویت می‌کنید و در آزمون آیلتس نمره بالایی کسب خواهید کرد.

چه نکاتی را در آزمون اسپیکینگ رعایت کنیم؟

زبان‌آموزان زیادی سؤال می‌کنند که آیا در آزمون اسپیکینگ آیلتس باید با سریع صحبت کنند یا باید آهسته حرف بزنند. بعضی از آن‌ها به اشتباه فکر می‌کنند اگر سریع صحبت کنند نمره بالاتر می‌گیرند

همین حالا باید این حقیقت را بیان کنیم که سریع صحبت کردن شما هیچ تأثیری در نمره‌ای که در آزمون اسپیکینگ می‌گیرید، ندارد پس بهتر است وقت و انرژی خود را صرف بالا بردن سرعت صحبت کردن خود نکنید.

  • بیش از حد سریع صحبت نکنید.
  • بیش از حد کند صحبت نکنید .
  • به جواب‌های کوتاه اکتفا نکنید. برای سوال‌های تسک ۱ حدود ۱۵ ثانیه و برای سوال‌های تسک ۲ حدود ۴۰ ثانیه پاسخ ارائه دهید.
  • تنوع گرامری خود را حفظ کنید. سعی کنید زمان‌های مختلف را به کار ببرید.
  • حتی اگر جوابی برای سؤال موردنظر ندارید، شروع به صحبت کردن کنید و با عبارت‌هایی که زمان‌بر هستند شروع کنید تا چند ثانیه برای فکر کردن زمان پیدا کنید.
  • سعی کنید تا حد ممکن توقف و مکث نداشته باشید.
  • از عبارت‌های تکراری استفاده نکنید و سعی کنید حتی اگر می‌خواهید حرفی را دوباره بگویید، کلمه‌های متفاوتی را به کار ببرید.
  • ممتحن اهمیتی به راست یا دروغ بودن حرف‌های شما نمی‌دهد. حتی اگر نیاز بود، می‌توانید صحبت‌های تخیلی و غیرواقعی بگویید.

02

چگونه در آزمون رایتینگ نمره خوبی کسب کنیم؟

  1.  مطالبی که می‌خواهید درباره آن‌ها بنویسید را دسته‌بندی کنید و طرح مشخصی برای آن‌ها مشخص کنید. این کار به شما کمک می‌کند همه مواردی که می‌خواهید درباره آن‌ها بنویسید را یادداشت کنید و چیزی را از قلم نیندازید.
  2.  ساده بنویسید. لازم نیست جملات پیچیده و سختی بنویسید. بهتر است با استفاده از جملات ساده و با گرامر درست به روشنی مفهوم مورد نظرتان را منتقل کنید.

چه نکاتی را برای آزمون ریدینگ رعایت کنیم؟

هنگامی که با متن‌های ریدینگ مواجه شدید ابتدا سعی کنید به طور کلی آن‌ها را بخوانید و سعی کنید از موضوع کلی متن آگاه شوید. در این مرحله از جزئیات بپرهیزید و فقط به کلیات توجه کنید. در مرحله بعد، متن را اسکن کنید تا پاسخ سوالات را پیدا کنید. هرچه با دقت بیشتری اسکن متن را انجام دهید، نمره بالاتری نیز کسب خواهید کرد.

در کل برای اینکه بتوانید نمره خوبی در آزمون آیلتس کسب کنید باید از سطح زبان انگلیسی خوبی برخوردار باشید. مطالب موجود در وب‌سایت آقای مترجم به شما کمک می‌کند تا به خوبی زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و نمره دلخواه‌تان در آزمون آیلتس را کسب کنید.


برچسب ها : مهریار یزد ، چتردانش یزد ، وکالت ، # تافل # ایلتس # مکالمه زبان انگلیسی# IELTS #TOEFL MSRT MSRT MHLE EPU UTEPT TOLIMO GRE READING WRITING LISTINING SPEAKING GRAMMAR قضاوت مشاوران حقوقی ، حقوق مدنی ، آیین دارسی مدنی ، حقوق تجارت ، حقوق جزا مجازات اسلامی ، حقوق کیفری ، اصول فقه ، متون فقه وزارت علوم ارشد دکترا آزمون دکترا کنکور هیئت علمی دانشگاه آزاد دانشگاه دولتی دانشگاه پیام نور دانشگاه علم و هنر دانشگاه جواد یزد

ارز دیجیتال بیت کوین اتریم کیف پول باینانس کوینکس یونی سوپ پنکیک سوپ کلاس ارز دیجیتال یزد کلاس تکنیکال یزد  کلاس فاندامنتال  #حسابداری در یزد

 

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه