آزمون MSRT چیست؟


مقدمه

کلمه MSRT مخفف عبارت Ministry of Science Research and Technology به معنای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. دانشجویانی که میخواهند در مقطع دکترا در دانشگاه های معتبر ایران، ادامه تحصیل دهند، باید این مدرک را داشته باشند. از آنجایی که دوره ها و برگزاری این آزمون، نسبت به سایر آزمونها مانند تافل و آیلتس هزینه بر نیست، متاسفانه عده ای باور دارند سطح علمی آزمون دشوار نیست این در حالی است که تنها ۲۰ درصد از شرکت کنندگان در این آزمون قبول می شوند.

آزمون MSRT در سال ۱۰ بار (تقریبا هر ماه یک بار) برگزار می شود و شرکت در آزمون محدودیت ندارد و در صورت عدم قبولی در یک دوره می توان در دوره های بعدی نیز ثبت نام کرد ولی داوطلبانی که نمرات انها بالاتر از ۷۵ باشد تا یکسال نمی توانند در ازمون شرکت نمایند زیرا ظرفیت ازمون فوق برای مراکز دانشگاهی و آموزشی بوده و آخرین حد نصاب مراکز فوق نمره ۷۰ است. دانشجویان دکتری برای تصویب پروپوزال به حداقل نمره ۴۶ و برای فرصت مطالعاتی به حداقل نمره ۵۰ نیاز دارند. برای شرکت در آزمون باید از طریق این سایت اقدام نمایید. خواندن قسمت پرسش های متدوال سایت را به دواطلبان آزمون به شدت توصیه می کنیم.

هزینه شرکت در آزمون چقدر است؟

ه

ه

در حال حاضر برای شرکت در آزمون MSRT باید ۶۰ هزار تومان پرداخت نمایید که به صورت آنلاین از طریق سایت آزمون از داوطلبان دریافت می گردد.

شرکت کنندگان چه کسانی میتوانند باشند؟

افراد با هر مدرکی می توانند در این آزمون شرکت نمایند اما برای افرادی که میخواهند وارد مقطع دکترا شوند، داشتن مدرک الزامی است. لازم به ذکر است که با این مدرک نمی توان برای اپلای کردن به سایر کشورها اقدام کرد.

ساختار آزمون:

آزمون MSRT از سه بخش شامل ۱۰۰ سؤال با زمان پاسخگویی ۱۰۵ تا ۱۱۰ دقیقه تشکیل شده است.

  • شنیداری (Listening Comprehension) شامل ۳۰ سؤال با زمان پاسخگویی بین ۳۰ تا ۳۵ دقیقه
  • گرامر و ساختار (Structure and Written Expression) شامل ۳۰ سؤال با زمان پاسخگویی ۲۰ دقیقه
  • مهارت درک مطلب(Reading Comprehension) شامل ۴۰ سوال با زمان پاسخگویی ۵۵ دقیقه

روند نمره دهی:

آزمون MSRT از ۱۰۰ نمره است و هر سؤال هر بخش آن دارای یک نمره است. این آزمون نمره منفی ندارد و به داوطلبان توصیه می‌شود هیچ سؤالی را بی پاسخ نگذارند. حداقل نمره قبولی این آزمون ۵۰ است که برای برخی از دانشگاهها و مؤسسات تا ۷۵ نیز متغیر است.

نتایج آزمون یک هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام و بعد از اعلام نتایج داوطلبان می توانند کارنامه را از پروفایلشان مشاهد و چاپ نمایند.

میزان سختی و درصد قبولی در آزمون:

به لحاظ سختی می توان آزمون MSRT را با آزمون TOEFL مقایسه کرد. تنها مزیت MSRT نسبت به TOEFL نداشتن بخش نوشتاری است که برای بسیاری از داوطلبان آزمون TOEFL بسیار سخت و یادگیری آن زمانبر است. اما بر خلاف انتظار شما درصد قبولی در این آزمون به شدت پایین است. طبق گفته مدیرکل بورس و دانشجویان خارج از کشور وزارت علوم تنها ۲۰ درصد از داوطلبان آزمون MSRT در هر دوره موفق به کسب نمره قبولی می شوند. پس حتما با آمادگی کامل در آزمون شرکت کنید تا زمان و سرمایه خود را بیهوده از دست ندهید.


برچسب ها : مهریار یزد ، چتردانش یزد ، وکالت ، # تافل # ایلتس # مکالمه زبان انگلیسی# IELTS #TOEFL MSRT MSRT MHLE EPU UTEPT TOLIMO GRE READING WRITING LISTINING SPEAKING GRAMMAR قضاوت مشاوران حقوقی ، حقوق مدنی ، آیین دارسی مدنی ، حقوق تجارت ، حقوق جزا مجازات اسلامی ، حقوق کیفری ، اصول فقه ، متون فقه وزارت علوم ارشد دکترا آزمون دکترا کنکور هیئت علمی دانشگاه آزاد دانشگاه دولتی دانشگاه پیام نور دانشگاه علم و هنر دانشگاه جواد یزد

ارز دیجیتال بیت کوین اتریم کیف پول باینانس کوینکس یونی سوپ پنکیک سوپ کلاس ارز دیجیتال یزد کلاس تکنیکال یزد  کلاس فاندامنتال  #حسابداری در یزد

 

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه