در جلسه وزیر پیشنهادی علوم با کمیسیون اصل ۹۰ چه گذشت


عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود گفت: در جلسه با وزیر پیشنهادی علوم اعضا بر این نکته تاکید داشتند که سند اسلامی شدن دانشگاه باید به درستی اجرایی شود.

علی خضریان  درباره جلسه با محمدعلی زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: محمدعلی زلفی‌گل وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در کمیسیون اصل نود به بیان برنامه‌ها و اهداف خود در کمیسیون پرداخت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدیران و آینده‌سازان انقلاب و کشور از دانشگاه خارج می‌شوند اعضا بر این نکته تاکید داشتند که سند اسلامی شدن دانشگاه باید به درستی اجرایی شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تحول در علوم انسانی و بازنگری در این زمینه مطالبه دیگر نمایندگان بود و مقرر شد وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را در این خصوص به کمیسیون ارائه کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود با اشاره به پرونده شکایات دانشجویان بورسیه در کمیسیون که از مجلس دهم تشکیل شده و پروسه رفع مشکل این دانشجویان در وزارت علوم دولت دوازدهم و جبران ظلم بزرگی که در حق جمع قابل توجهی از نخبگان علمی کشور به بهانه سیاسی کاری‌ها رقم خورده است، ادامه مسیر همکاری وزارت علوم جهت رفع مشکل جوانان نخبه علمی در دولت سیزدهم را از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه دانست که با تاکید وزیر پیشنهادی علوم همراه شد.

وی با بیان اینکه وزیر علوم عضو حقوقی بسیاری از مجامع دانشگاهی و علمی نظیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد و … خواهد بود، گفت: اعضا بر این موضوع تاکید داشتند که برنامه‌ها و اسناد تحولی وزیر برای این نهادها و مجامع باید تدوین شده و عضویت وی در این مجامع باید به شکلی مثبت و سازنده صورت بگیرد. همچنین بحث حمایت از ازدواج دانشجویی و تسهیل این امر و ایجاد شرایط برای خوابگاه‌های متاهلی جهت رفع مشکل مسکن جوانان دانشجو نیز موضوعی بود که اعضا بر آن تاکید کردند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ خاطرنشان کرد: ارتباط مؤثر بین صنعت و دانشگاه و تبدیل علم به محصول و تکنولوژی و توجه به اقتصاد دانش بنیان نیز موضوع دیگری بود که در جلسه به آن پرداخته شد.

وی افزود: این انتظار از وزیر وجود دارد که در برنامه‌های خود به این موضوع توجه جدی داشته باشد و مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ نیز برای تحول در دانشگاه و همچنین حرکت در مسیر اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها و ایجاد ارتباط بین دانشجویان، نهادها، سازمان‌ها و تشکل‌های مختلف و اصلاح قوانین و یا تنقیح و حذف قوانین زائد در مسیر تحول دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کرد.


برچسب ها : مهریار یزد ، چتردانش یزد ، وکالت ، # تافل # ایلتس # مکالمه زبان انگلیسی# IELTS #TOEFL MSRT MSRT MHLE EPU UTEPT TOLIMO GRE READING WRITING LISTINING SPEAKING GRAMMAR قضاوت مشاوران حقوقی ، حقوق مدنی ، آیین دارسی مدنی ، حقوق تجارت ، حقوق جزا مجازات اسلامی ، حقوق کیفری ، اصول فقه ، متون فقه وزارت علوم ارشد دکترا آزمون دکترا کنکور هیئت علمی دانشگاه آزاد دانشگاه دولتی دانشگاه پیام نور دانشگاه علم و هنر دانشگاه جواد یزد

ارز دیجیتال بیت کوین اتریم کیف پول باینانس کوینکس یونی سوپ پنکیک سوپ کلاس ارز دیجیتال یزد کلاس تکنیکال یزد  کلاس فاندامنتال  #حسابداری در یزد

 

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه