واکنش مدیر مرکز انیمیشن سوره به حوادث ایذه؛ اکران «لوپتو» برای آرامش بچه‌ها است


امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن سوره نوشت: انیمیشن لوپتو را اکران می‌کنیم برای تکرار نشدن تصویر پیکر غرق به خون یک کودک دیگر. برای اینکه کودکان به زندگی عادی نیاز دارند و برای اینکه التهاب از ایران اسلامی دور شود.

خبرگزاری تسنیم، امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن سوره در پستی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد، نسبت به حوادث اخیر ایذه واکنش نشان داد:

"مقدمه: در تمام شصت روز اخیر، حرف‌ها و نظرات عمومی‌ام را در قالب سرمقاله‌های روزنامه‌ منتشر کردم -که بعضی‌شان اینجاست هست- و برخی از حرف‌های جدی‌تر را در جلسات پر تعداد و پر برخوردِ چاره‌جویی برای این حوادث، خصوصی گفتم که ضبط شده و مانده برای آینده. در این ایام، اینجا نه درباره‌ی رویازی و نه درباره‌ی انیمیشن سینمایی لوپتو به عنوان مدیر مرکز انیمیشن سوره و نه درباره‌ی پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران، به عنوان دبیر چیزی نگفتم که توضیح دلایلش بماند برای بعد.
اما بعد، علیرغم تردیدهای بسیاری که میان دوستان ما وجود داشت، به عنوان مدیر مرکز انیمیشن سوره، یک تنه برای اکران لوپتو به عنوان اولین محصول سینمایی‌ مرکز اصرار کردم و ایستادم. خیلی‌ها گفتند فیلم در این روزها و التهابات می‌سوزد، اما با تمام وجود اعتقاد داشتم برای کودکان باید فیلم اکران کرد. برای بچه‌هایی که از این التهابات چیزی نمی‌فهمند. برای همه‌ی کودکان این سرزمین که وارثان ایرانند؛ برای امثال کیان پیرفلک عزیز غرق به خون. اعتقاد داشتم که ما وظیفه داریم، فیلمی را که با پول بیت‌المال ساخته شده، به عنوان یک امکان کوچک در اختیار تمام مردم قرار دهیم تا فرصت یک تفریح کوچک برای بچه‌های این مملکت ولو برای دو ساعت فراهم شود. بارها فریاد زدم که این آزادی‌خواهان پوشالی، این روشنفکران متحجر -که سال‌ها تجربه‌ی قرابت با ایشان را داشتم- و دشمنان این خاک در جنگ روایت‌ها همه و همه به دنبال غیرعادی نگه داشتن فضا هستند و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند. گوش‌های کر شده و چشم‌های کور شده قرار نیست باز شوند و باز نخواهند شد. آن‌هایی که دست بیگانه، ترور و فشار همه جانبه به این مملکت را در این ایام نمی‌بینند و در لابلای خشونت‌های کلامی و فیزیکی شعار زن زندگی آزادی سر می‌دهند؛ ‌همان‌ها که به ما فحش زن می‌دهند، زندگی مردم را تهدید می‌کنند و آزادی تنها برای اعمال خودشان مباح است و اگر کسی مثل آن‌ها نیندیشد، نپوشد، نگوید و عمل نکند تحت شدیدترین فشارها قرار می‌گیرد. من وظیفه داشتم تا دارایی اندک مردم در مرکز انیمیشن سوره را در همین ایام اکران کنم و از یازدهم آبان‌ماه تا حالا صد هزار نفر رفتند، بلیت خریدند و فیلم را دیدند، همین امروز ده هزار نفر! اما همین‌هایی که تصویر صورت ماه‌گون کیان عزیز را سردست گرفتند و می‌گویند کار خودشونه و پیش‌تر هنگام شهادت کودکان در شاهچراغ به بهانه‌ی کار خودشونه لال ماندند، انواع ناسزا و توهین را نثار ما کردند که چرا می‌خواهید فضا را عادی کنید؟

سینمای ایران , انیمیشن , حوزه هنری ,

پاسخ حالا روشن است، برای تکرار نشدن تصویر پیکر غرق به خون یک کودک دیگر. برای اینکه کودکان به زندگی عادی نیاز دارند. برای اینکه بچه‌ها در هیچ کدام از معادلات و معاملات شما جا نمی‌گیرند. برای اینکه مردم نیاز به آرامش دارند و شما آرامش را معارض خواسته‌های شوم‌تان می‌دانید.

شما می‌خواهید وضع عادی نشود، اما اگر هنوز انصاف دارید که بعید است، روشنفکری متحجر خود را افسار بزنید و بگذارید مردم زندگیشان را بکنند. من برای آینده‌ی فرزندانم، آینده‌ی میهنم می‌ایستم و تمام تلاشم را می‌کنم تا شرایط عادی شود. چون این التهاب جمهوری اسلامی را که هدف شماست از بین نمی‌برد، این التهاب در پی تضعیف ایران با تمام ابعاد، جغرافیا و تاریخ آن است. من در این ایام اینجا درباره‌ی اموری که مسئولیتش با من بود سکوت کردم، اما حالا می‌گویم: ما لوپتو را اکران کردیم تا بچه‌ها خوشحال شوند، تا اندکی برای خودشان شادی بسازند. شما تندروی و خون و خشونت را اکران کردید و حالا خون یک کودک معصوم و بی‌گناه را سر دست گرفتید و با وقاحت اشک تمساح می‌ریزید. من با قطبیده شدن جامعه مخالفم، اما معتقدم باید برابر کسانی که نمی‌خواهند گفتگو جای خون و خشونت را بگیرد صریح ایستاد. همه‌ی دوستانم، کسانی که روزی سر کلاس‌های درسم نشستند، همه‌ی کسانی که این حقیر را دنبال می‌کنند بدانند، ما می‌خواهیم این التهاب که در آن دشمنی با ایران و اسلام واضح است تمام شود و بر این تصمیم راسخیم. خدا عاقبت همه‌ی ما را بخیر کند".


برچسب ها : مهریار یزد نقاشی کارگردانی گرافیک بازیگری مجری گری گویندگی تله فیلم  #بازیگری در یزد #عکاسی در یزد#   انیمیشن # فیلمنامه نویسی 

فن بیان # متقاعدسازی# اصول و فنون مذاکره # 

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه