درخشش هنر ایرانی در مسکو


هنر ایرانی در نخستین نمایشگاه و کارگاه آموزشی نگارگری و مینیاتور ایرانی- اسلامی، مخاطبان بسیاری را در مسکو به خود جذب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، نخستین نمایشگاه و کارگاه آموزشی استاد «رضا بدرالسماء» هنرمند پیشکسوت ایرانی پس از پنج روز در حالی به پایان رسید که بسیاری از علاقه مندان به فرهنگ و هنر ایرانی-اسلامی در روسیه توانستند ضمن بازدید از آثار فاخر هنری، با ریزه‌کاری‌های این هنر ایرانی آشنا شوند.

در نخستین نمایشگاه نگارگری و مینیاتور ایرانی، که به همت بنیاد مطالعات اسلامی ابن‌سینا بر پا شده بود، بیش از ۳۰ اثر برجسته استاد رضا بدرالسماء در انستیتو شرق‌شناسی و کتابخانه دولتی لنین، در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه، کارگاه آموزشی نگارگری و مینیاتور با حضور استاد رضا بدرالسماء برگزار شد تا کام دوستداران این هنر اصیل شیرین شود.

«رضا بدرالسماء» که بیش از ۴۵ سال سابقه فعالیت هنری در رشته نگارگری و آبرنگ دارد و در بیش از ۳۰۰ نمایشگاه داخلی و خارجی شرکت کرده است، استقبال شهروندان روس، بویژه ایران‌شناسان و فارسی آموزان را از نمایشگاه و کارگاه آموزشی، کم‌نظیر عنوان کرد.

«لانا راوندی» مدیر مرکز فرهنگی شرقی در انسیتو شرق‌شناسی روسیه نیز گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها بهترین شیوه برای آشنایی بیشتر با هنر و فرهنگ ایرانی است.

«سرگئی فئوفانوف» هنرمند روس هم گفت: فرهنگ دو ملت روسیه و ایران بسیار نزدیک است؛ بسیاری از آثار هنری روسیه، برگرفته از دوره پارس‌ها بوده که اکنون به هنر ملی روسیه مبدل شده است.


برچسب ها : مهریار یزد نقاشی کارگردانی گرافیک بازیگری مجری گری گویندگی تله فیلم  #بازیگری در یزد #عکاسی در یزد#   انیمیشن # فیلمنامه نویسی 

فن بیان # متقاعدسازی# اصول و فنون مذاکره # 

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه