آزمون MSRT چیست؟


معنی و مفهوم آزمون MSRT چیست؟ MSRT مخفف Ministry of Science, Research and Technology است. MSRT یک آزمون زبان انگلیسی است که توسط “سازمان امور دانشجویان” وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگذار می‌شود. این آزمون حدودا ۱۰ بار در سال و در اکثر شهر‌های بزرگ ایران برگذار می‌شود. از آزمون MSRT به عنوان آزمون تافل کوچک یاد می‌شود و منابع آن با منابع آزمون Paper-based TOEFL یکسان است.

آزمون MSRT چیست؟

آزمون MSRT ویژۀ دانشجویان دکتری دانشگاه‌های داخل کشور و دانشجویان کارشناسی ارشد پسر که قصد خروج از کشور برای ادامه تحصیل دارند، است. اکثریت متقاضیان آزمون MSRT را داوطلبان دکتری در برمی‌گیرند زیرا برای قبولی در آزمون دکتری داشتن یک نمره زبان الزامی است و این آزمون نیز یکی از آزمون های بین المللی مورد قبول سازمان سنجش است.

امتحان ام‌اس‌آرتی (MSRT) فقط در داخل کشور معتبر است.

جدول زمان‌بندی و تعداد پرسش‌ها در آزمون MSRT

آزمون MSRT شامل ۱۰۰ سوال است: ۳۰ سوال مهارت ریدینگ ، ۳۰ سوال مهارت گرامر و ۴۰ سوال درک مطلب است. آزمون نمره منفی ندارد و اگر به یک سوال بیش از یک پاسخ داده شود برای آن سوال نمره داده نمی‌شود.

Reading Comprehension:  متشکل از ۴ متن جداگانه است که در مجموع ۴۰ دقیقه زمان برای پاسخگویی به سوالات نیاز است. این آزمون در مقایسه با آزمون تافل و آزمون آیلتس بسیار راحت‌تر بوده و نیاز به پیش نیاز در سطح پیشرفته نیست اما داشتن دانش زبان عمومی به شدت در این آزمون و برای موفقیت در این آزمون ضروری است. حداقل نمره این آزمون برای قبولی در مقطع دکتری ۵۰ است که البته با توجه به دانشگاه مورد نظر حد نصاب قبولی متفاوت است و بین ۴۵ تا ۷۵ است. این آزمون در زمان ۷۵ دقیقه برگزار می‌شود.

منابع آزمون MSRT

تمامی رفرنس‌های آزمون، رفرنس‌های آزمون تافل است. شما می‌توانید هر منابعی که برای امادگی آزمون تافل معرفی شده است را مطالعه نمائید. همچنین لیست ذیل منابع پیشنهادی این آزمون است که متقاضیان می‌توانند برای آماده‌سازی از آنها بهره جویند.

۱. TOEFL Preparation KIT

۲. Barron’s Essential Words for TOEFL

۳. Understanding and Using English Grammar – By: Betty Azar

۴. Vocabulary for high school students

۵. ۵۰۴ Essential Words For TOEFL

۶. (Longman Preparation for the TOEFL (the paper-based

موسسه آموزش عالی مهریار یزد در حال برگزاری کلاسهای آمادگی آزمون msrt میباشد .برای مشاوره توسط کارشناسان زبان ما با موسسه تماس بگیرید-38211100


برچسب ها : مهریار یزد # تافل # ایلتس # مکالمه زبان انگلیسی # IELTS #TOEFL #MSRT # MSRT# MHLE #EPU #UTEPT #TOLIMO #GRE # READING #WRITING #LISTINING #SPEAKING GRAMMAR#FREE_DISCUSSION

نظام مهندسی در یزد  آمادگی آزمون نظام مهندسی در یزد  معماری در یزد 

کلاس مکالمه انگلیسی یزد  کلاس msrt یزد کلاس ept در یزد  #آزمون ماک #آزمون ماک در یزد

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه