دوره آمادگی آزمون زبان MSRT و EPT در یزد


آزمون های زبان برای افرادی که به دنبال ادامه تحصیل در مقطع دکتری هستند و برای شرکت در آزمون جامع آماده می شوند طراحی شده است. این آزمون یکی از آزمون های داخلی معتبر می باشد که توسط وزارت علوم برگزار می شود. آزمون MSRT قبلا تحت عنوان MCHE برگزار میشده است.

 

آزمون زبان MSRT

این آزمون یکی از چند آزمون داخلی زبان در ایران می ‌باشد که مخفف Ministry of science, Research and Technology می ‌باشد. همانطور که بیان شد این آزمون تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌ شود. از نظر استاندارد آزمون MSRT شبیه استاندارد های آزمون های بین المللی همچون آیلتس IELTS و تافل TOEFL است و به تافل کوچک معروف می باشد.

 

آزمون زبان MSRT‌ مخصوص چه کسانی می باشد؟

داوطلبین شرکت در آزمون جامع در مقطع دکتری نیازمند ارائه مدرک زبانی معتبر به دانشگاه محل تحصیل خود هستند. این آزمون یکی از آزمون های معتبر است که داوطلبین می توانند در آن شرکت کرده و با کسب نمره قبولی در این آزمون و ارائه آن به دانشگاه خود مجوز شرکت در آزمون جامع دکتری را دریافت نمایند.

 

آزمون MSRT در کجا برگزار می شود؟

برای مطلع شدن از برنامه برگزاری این آزمون و تاریخ و زمان برگزاری داوطلبین می توانند با مراجعه به سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش امور دانشجویان از نحوه برگزاری و محل آن مطلع شوند. این آزمون معمولا هر ساله ۱۰ بار برگزار می شود و در اکثر شهرهای بزرگ و مراکز استان ها از جمله تهران، اهواز، تبریز، بابلسر، زاهدان، فارس، شیراز، همدان، قم، رشت، گیلان، اصفهان، کرمانشاه، کرمان، اراک، اردبیل، کیش، بیرجند، خرم آباد، لرستان، کردستان، قزوین، ایلام،‌ گرگان، کاشان، سمنان، یزد، بندرعباس، هرمزگان و غیره آزمون گرفته خواهد شد.

دوره تخصصی آمادگی آزمون زبان MSRT (ام اس آر تی)

نحوه ثبت نام در آزمون زبان MSRT

داوطلبین براحتی و به صورت اینترنتی می توانند با مراجعه به وبسایت وزارت علوم بخش امور دانشجویان قسمت آزمون زبان در این آزمون ثبت نام کرده و از همین طریق از نحوه برگزاری آن نیز مطلع شوند. آدرس سایت portal.saorg.ir می باشد.

 

بخش های مختلف آزمون زبان MSRT

این آزمون در ۳ بخش برگزار می شود و شامل ۱۰۰ سوال در یک دفترچه می باشد. این بخش ها به صورت زیر می باشند :

  1. مهارت شنیداری Listening Skill
  2. گرامر و مهارت نوشتاری Grammar and Writing Expression
  3. ریدینگ و یا درک مطلب Reading Comprehension

 

۱. مهارت شنیداری Listening Skill

در بخش اول آزمون MSRT مهارت شنیداری داوطلبین مورد سنجش قرار خواهد گرفت. در این بخش داوطلبین باید به ۳۰ سوال پاسخ بدهند. این قسمت به این صورت است که شما باید به فایل صوتی گوش دهید و سپس براساس آن به سوالات مطرح شده پاسخ دهید. مهارت در این قسمت باید به شکلی باشد که داوطلبین بتوانند مکالمات دو نفره و یا چند نفره را در موضوعات عمومی و علمی درک کرده و قادر به پاسخگویی سوالات براساس فایل صوتی باشند. مدت زمان پاسخگویی در این بخش حدود ۳۰ الی ۳۵ دقیقه می باشد. برای تقویت این مهارت داوطلبین نیازمند گوش کردن به فایل های صوتی بسیاری در موضوعات و زمینه های متنوع می باشند و همچنین نمونه سوالات و فایل های صوتی آزمون های قبلی می تواند به شما در تقویت مهارت شنیداری شما کمک نماید. همچنین کمک گرفتن از منابع شنیداری آزمون های بین المللی از جمله تافل و آیلتس می تواند کمک شایانی نماید.

 

۲. گرامر و مهارت نوشتاری Grammar and Writing Expression

این بخش از آزمون زبان MSRT داوطلبین با ۳۰ تست مواجه خواهند شد. ۱۵ سوال مربوط به بخش گرامر و ۱۵ سوال مربوط به قسمت نوشتاری است. به این صورت که در بخش گرامر باید به صورت چهار گزینه ای مربوط به گرامر پاسخ دهند و پاسخ را از بین گزینه ها انتخاب نمایند. در بخش دوم داوطلبین با متنی رو برو هستند که زیر برخی کلمات و یا گروه کلمات خط کشیده شده و باید بین آن ها موارد غلط را پیدا کرده و گزینه درست را انتخاب نمایند.

مدت زمان پاسخگویی در این بخش ۲۰ دقیقه می باشد. بر این اساس در این بخش سرعت عمل پاسخ گویی بسیار حائز اهمیت بوده و داوطلبین باید از تمرکز و قدرت تصمیم گیری بالایی برای پاسخ دادن به این بخش برخوردار باشند.

برای تقویت در این قسمت می توان از کتاب های مناسب در تقویت گرامر و همچنین ساختارهای مختلف جمله و کلمات بهره گرفته و همچنین نمونه سوالات آزمون MSRT در سال های قبل می تواند بسیار مفید باشد.

 

۳. ریدینگ و یا درک مطلب Reading Comprehension

قسمت سوم که مربوط به درک مطلب می باشد داوطلبین باید به ۴۰ سوال پاسخ دهند. در این بخش داوطلبین با چهار متن روبرو خواهند شد و در هر متن باید به ۱۰ سوال به صورت مجزا پاسخ دهند. قدرت استنباط و استدلال بالا در این قسمت می تواند به داوطلبین بسیار کمک نماید. در این بخش شما با سوالاتی در مورد لغات، درک مطلب متن، نتیجه گیری و استنباط از متن مواجه خواهید شد.

مدت زمان برای پاسخ گویی به این قسمت ۵۵ دقیقه می باشد. در مجموع مدت زمان برگزاری این آزمون حدود ۱۱۰ دقیقه می باشد.

خواندن متون زیاد از آزمون های مختلف و استدلال آن ها و دایره لغات متنوع و گسترده می تواند در این قسمت به داوطلبین کمک شایانی نماید.

 

هزینه شرکت در آزمون زبان MSRT

یکی از دلایل داوطلبن برای شرکت در این آزمون نسبت به شرکت در آمون های بین الماللی هزینه ثبت نام آن بوده که مبلغ آن ۶۰ هزار تومان می باشد و می توانید آن را به صورت اینترنتی پرداخت نمایید.

 

چند بار می توان در آزمون زبان MSRT شرکت کرد؟

برای شرکت در آزمون MSRT محدودیتی وجود ندارد و شما می تواند در هر نوبتی از آزمون شرکت نمایید در صورتی که نمره قبولی را در آزمون کسب نکده باشید. اما، در صورت دریافت نمره قبولی حق شرکت در آزمون را تا یک سال نخواهید داشت.

 

میزان نمره قبولی در آزمون MSRT

آزمون MSRT در مجموع تمام بخش های آزمون ۱۰۰ نمره دارد. داوطلبین با دریافت نمره ۵۰، نمره قبولی را دریافت خواهند کرد. اما،‌ این نکته حائز اهمیت می باشد که برای دانشگاه های مختلف این نمره ممکنه است متفاوت باشد به این صورت که برخی نمره بالای ۶۰ و برخی دانشگاه ها نمره بالای ۷۵ را جهت اعلام قبولی از داوطلبین نیاز دارند. همچنین این آزمون نمره منفی ندارد.

 

منابع آزمون زبان انگلیسی MSRT

به دلیل شباهت بالای این آزمون به آزمون تافل بسیاری از منابع آزمون تافل می توانند به عنوان منابع این آزمون استفاده شوند. در کنار این منابع و کتاب ها،‌ استفاده از نمونه سوالات دوره های قبل MSRT می تواند شما را با این آزمون آشنا نماید.

 

این اینجا به یک سری منابع معتبر برای آمادگی آزمون MSRT اشاره کرده ایم :

  1. کتاب TOEFL Preparation KIT
  2. کتاب Barron’s Essential Words For The TOEFL
  3. کتاب Understanding and Using English Grammar – by Betty Azar
  4.  504 Absolutely Essential Words کتاب ۵۰۴
  5. کتاب Longman Preparation Course For The TOEFL


دوره های آمادگی آزمونEPT, MSRTدرآموزشگاه مهریار یزد


موسسه آموزش عالی مهریاریزد  با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در بحث آموزش و آزمون های زبان برگزار کننده دوره های آمادگی آزمون و همچنین آزمون های آزمایشی MOCK در بالاترین استاندارد های بین المللی آزمون می باشد تا داوطلبین بتوانند با بالاترین سطح در این آزمون ها شرکت نمایند و نتیجه دلخواه خود را کسب کنند. همچنین مشاوره مستمر در طول دوره آمادگی آزمون می تواند به تقویت و برنامه ریزی بهتر جهت آمادگی آزمون کمک شایانی نماید.

این دوره ها به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود و اساتید این دوره ها از بهترین مدرسین آزمون های بین المللی می باشند. آزمون های آزمایشی نیز به صورت دوره ای و منظم برای محک داوطلبین پیش از آزمون اصلی و پیدا کردن نقاط قوت و ضعف زبان آموزان برگزار می شوند.

در صورت تمایل برای ارتباط با کارشناس مربوطه می توانید با شماره تماس : 03538211100 در ساعت اداری تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت مشاوره حضوری همه روزه این موسسه دایر می باشد و می توانید  به آدرس: یزد شهرک دانشگاه بلوار فردوسی مراجعه فرمایید.

 


برچسب ها : مهریار یزد # تافل # ایلتس # مکالمه زبان انگلیسی # IELTS #TOEFL #MSRT # MSRT# MHLE #EPU #UTEPT #TOLIMO #GRE # READING #WRITING #LISTINING #SPEAKING GRAMMAR#FREE_DISCUSSION

نظام مهندسی در یزد  آمادگی آزمون نظام مهندسی در یزد  معماری در یزد 

کلاس مکالمه انگلیسی یزد  کلاس msrt یزد کلاس ept در یزد  #آزمون ماک #آزمون ماک در یزد

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه