شرایط ورود به رشته حقوق


پایه نهم دبیرستان زمانی است که دانش آموزان می بایست از طریق هدایت تحصیلی و مشاوره های مدرسه و همچنین علاقه خود به یکی از رشته های ارائه شده، رشته تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب نمایند. در این میان دانش آموزانی هستند که از همان ابتدا رویای وکالت را در سر می پرورانند؛ بنابراین این دانش آموزان می توانند رشته علوم انسانی را انتخاب نمایند و خود را برای قبولی در کنکور سراسری در رشته حقوق آماده نمایند.

 

پس از قبولی در کنکور سراسری و کسب رتبه پایین در شاخه علوم انسانی لازم است تا فرد در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری، کدرشته محل های مربوط به رشته حقوق و یا فقه و مبانی حقوق اسلامی را بسته به علاقه خود به دانشگاه های مختلف انتخاب نماید. پس از گذراندن دروه کارشناسی و اخذ مدرک لیسانس در رشته حقوق فارغ التحصیل می شود و می تواند برای ورود به رشته وکالت در آزمون های وکلای دادگستری و یا قوه قضاییه شرکت نماید و در صورت قبولی در این آزمون ها در کار آموزی وکالت وارد شود. سپس در پایان این دوره کارآموزی می بایست پایان نامه خود را ارائه دهد تا به عنوان وکیل پایه دو شناخته شود.

 

در صورتی که فرد بخواهد به عنوان وکیل پایه یک شناخته شود، لازم است که در آزمون اختبار شرکت نماید؛ این آزمون شامل دو آزمون کتبی و یک مصاحبه شفاهی می باشد که فرد با قبولی در هر مرحله و کسب نمره لازم در مصاحبه می تواند در این آزمون پذیرفته شود.


برچسب ها : مهریار یزد چتردانش یزد ، وکالت قضاوت مشاوران حقوقی ، حقوق مدنی ، آیین دارسی مدنی ، حقوق تجارت ، حقوق جزا مجازات اسلامی ، حقوق کیفری ، اصول فقه ، متون فقه ;وکالت 1401 منابع وکالت1401# کلاس نکته و تست وکالت # آزمون 10 مرحله ای چتردانش

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه