دوره های تافل TOEFL


دوره های تافل TOEFL

آزمون تافل از دیر باز نزد بسیاری از زبان آموزان در سراسر دنیا شناخته شده است. تافل که یک آزمون آمریکایی است و مخفف عبارت Test Of English as a Foreign Language  چهار مهارت اصلی را مورد ارزیابی قرار می دهد. 
این آزمون که در دنیای آموزش قدمت زیادی دارد توسط سازمان ETS در آمریکا طراحی و برگزار می گردد. سالانه میلیون ها نفر برای ورود به دانشگاهها خصوصا در آمریکا و کانادا و یا اهداف مهاجرتی در این آزمون شرکت می کنند.
مدرک TOEFL مورد قبول بسیاری از کار فرمایان و صاحبان کسب و کار به عنوان مدرکی بین المللی می باشد و افراد با مدرک TOEFL موقعیتها و فرصت های شغلی بیشری نسبت به دیگران خواهند داشت. آزمون TOEFL بر اساس میزان نمره ای که در مهارت از این آزمون دریافت می کنید سطح زبانی شما را نشان می دهد. 
آزمون تافل در ابتدا به صورت قلم و کاغذ Paper based  برگزار می شد. امروزه همچنان مراکزی هستند که تافل با فرمت قلم و کاغذ را برگزار می کنند. 

wqBMk4-1545584119.jpg

در اواخر سال 2005 آزمون کامپیوتری تافل Computer based معرفی شد و آن فرمتی از آزمون تافل بود که در آن زبان آموز تست خود را از طریق کامپیوتر انجام میداد. (آزمون با فرمت کامپیوتری (CBT) در سپتامبر 2006  متوقف شد.) 
اما در دهه های اخیر و با ظهور اینترنت ، آزمون تافل بصورت اینترنتی به کاندیدا ارائه می گردد. آزمون اینترنتی تافل Internet based  جدیدترین فرمت این آزمون است و امروزه در بیش از 90% فراگیر برگزاری آزمون در دنیا این فرمت از آزمون برگزار می گردد.
در آزمون اینترنتی تافل سوالات توسط ETS سنتر اصلی تافل  سوالات بصورت رندوم از بانک عظیم سوالات تافل به سیستم هر کاربر در محل برگزاری آزمون ارسال می گردد.
یکی از دلایل برگزاری آزمون به صورت اینترنتی یا بالا بودن ضریب اینترنتی آزمون و جلوگیری از بروز تقلب است. در این فرمت از آزمون نیروی انسانی در ارزیابی مهارت ها خصوصا مهارت گفتاری Speaking  و مهارت نوشتاری Writing دخیل نبوده و امور ارزیابی توسط کامپیوتر صورت می پذیرد. همچنین سوالات یک کاندیدا با کاندیدای دیگر در همان محل برگزاری آزمون متفاوت است. از اینروست که که بسیاری اعتقاد دارند آزمون کامپیوتری تافل با توجه به کم شدن دخالت انسان و کاهش ضریب خطای انسانی آزمونی دقیق تر به حساب می آید. چرا که سوالات بصورت تصادفی توسط رایانه انتخاب شده و در اختیار هر کاندیدا قرار می گیرد. 
 

آزمون قلم و کاغذ تافل PBT

همانطور که از نام این آزمون پیداست ، داوطلبین برای شرکت در این آزمون به سوالات موجود در دفترچه آزمون پاسخ می دهند. 
در این آزمون مهارت شنیداری Listening ، گرامر و ساختار زبان Structure  و مهارت خواندن Reading comprehension   مورد ارزیابی قرار میگیرد. علاوه بر این سه مهارت یک بخش نوشتاری Writing  وجود دارد که در مدت زمان 30 دقیقه داوطلب می بایست راجع به موضوعی شخصی بنویسد. 
تلفیقی از نمرات بدست آمده در هر مهارت جمع شده و نمره کل داوطلب را مشخص می کند. 
نمره تافل بین 310 تا 677 متغیر است. یعنی در واقع نمره مشخصی برای قبولی یا ورودی در این آزمون وجود ندارد و همه شرکت کنندگان در این آزمون نمره ای دریافت خواهند کرد . 
 معمولا برای ادامه تحصیل در دانشگاههای خارج از کشور با توجه به مقطع تحصیلی که قصد ادامه تحصیل دارید نمره بالاتر از 550 و برای شرکت در آزمون دکتری در داخل ایران نمره بالاتر از 480 مورد نیاز است.

04Oh68-1545584290.jpg


آزمون اینترنتی تافل IBT

در این نوع آزمون داوطلبین می بایست در تاریخ مشخص در محل برگزاری آزمون حضور پیدا کرده و از طریق اینترنت آزمون را برگزار نمایند. اعتبار مدرک این آزمون با مدارک امتحانات تافل قدیمی یکسان است ولی در نحوه برگزاری آزمون تفاوت هایی وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می شود. 
-    آزمون تافل قدیمی تاکید بیشتری بر ارزیابی سطح گرامر داشت اما در آزمون اینترنتی کلیه مهارت های زبانی مورد ارزیابی قرار میگیرد. 
-    نتیجه آزمون بسیار فوری و در فاصله دو هفته و یا کمتر به اطلاع زبان آموز میرسد 
-    با توجه به برگزاری آزمون اینترنتی در تاریخ های متعدد در یک ماه داوطلب آزادی عمل بیشتری در انتخاب تاریخ آزمون خود دارد.
-    زمان آزمون 4 ساعت است و دارای 4 بخش می باشد. 
-    یادداشت برداری Note taking  برخلاف روش مبتنی بر قلم و کاغذ مجاز است. از آنجاییکه اجازه آوردن هیچ گونه وسیله شخصی به جلسه آزمون ندارید می توانید از خودکار و کاغذهایی که در مرکز آزمون به شما داده می شود استفاده کنید. 


محتوای آزمون تافل اینترنتی IBT

1- مهارت خواندن Reading Comprehension 
در این قسمت 3 الی 5 متن بلند و سوالاتی مرتبط با هر متن ارائه می شود. 
موضوع متن ما معمولا آکادمیک بوده و از کتابها و ژورنال های دانشگاهی انتخاب می شود. 
قطعا برای فهم بهتر این بخش از آزمون، داوطلبین می بایست دامنه واژگان آکادمیک خود را غنی کرده و متن های بسیاری از قبل خوانده باشند تا براحتی متون این بخش ازآزمون را درک کرده و به سوالات پاسخ دهند. مجموع سوالات از این بخش بین 36 تا 56 سوال خواهد بود و مدت پاسخگویی بین 60 الی 80 دقیقه است  که در صورت نیاز و چنانچه لازم دیدید می توانید سوالها و جواب های قبلی خود را مرور کنید.

2- مهارت شنیداری Listening Comprehension
این قسمت معمولا شامل 6 بخش می باشد. دو مکالمه دانشجویی به مدت تقریبی 3 دقیقه می شنوید و به 5 سوال چهار جوابی پاسخ خواهید داد.  مکالمات معمولا در فضاهای دانشگاهی در حال اتفاق است و علاوه بر آن 4 الی 6 سخنرانی و یا کنفرانس 5 دقیقه ای نیز گوش می دهید. در مجموع می بایست به 34 الی 51 سوال در مدت زمان بین 60 تا 90 دقیقه پاسخ دهید.

چرا تعداد سوالات و زمان پاسخگویی بخش های Reading  و Listening  آزمون تافل متغیر است؟ 
شاید در ذهنتان این سوال پیش آمده باشد که چرا در بخش Reading  و Listening  تعداد سوالات و مدت زمان آن متغیر می باشد. جواب این است که موسسه ETS  بر اساس سیاست موجود در هر آزمون تافل یک بخش اضافه با تعدادی سوال ارائه میدهد و هدف آن صرفا به منظور تحقیق و آمارگیری برای تهیه سوالات آزمون های آتی می باشد و عملا برای این بخش با وجود جواب دادن نمره ای در نظر گرفته نمی شود. 
بنابراین برای هر قسمت مهارت Reading  تافل مدت زمانی بین 60 تا 80 دقیقه و در مهارت Listening  مدت زمان 10 دقیقه به عنوان استراحت به داوطلبین داده می شود. 

3- مهارت گفتاری Speaking 
بعد از 10 دقیقه استراحت نوبت به بخش Speaking می رسد. در این بخش از آزمون، شما می بایست به شش سوال که 4 سوال ترکیبی و 2 سوال مستقل است پاسخ دهید. سوالات را می بایست با استفاده از میکروفن هدستتان پاسخ دهید. مدت زمان این بخش 20 دقیقه است. 
از آنجاییکه در آزمون تافل اینترنتی مهارت های زبان بصورت تلفیقی Integrated ارزیابی می شود. 
در این بخش در خصوص برخی از سوالات شما صورت سوال را روی مانیتور می خوانید، به راوی گوش می دهید و پس از چند ثانیه مهلتی که به شما برای فکر کردن و آماده کردن جوابتان داده می شود پاسخ می دهید. در قسمت دیگری از این بخش و در خصوص سوالات پیچیده تر، به شما متن کوتاهی ارائه می شود که می بایست بخوانید و یا کنفرانس و مکالمه ای که می بایست بشنوید و سپس جوابتان را آماده و اعلام کنید. 
 معمولا برای آماده کردن پاسخ هر سوال زمانی بین 15 الی 30 ثانیه و زمانی بین 45 الی 60 ثانیه برای ضبط کردن جوابتان خواهد داشت.

4- مهارت نوشتاری Writing 
آخرین بخش از آزمون تافل Writing  است که می بایست 2 انشاء یکی ترکیبی و دیگری مستقل را در مدت زمان 50 دقیقه بنویسید. برای انشاء اول مدت 20 دقیقه و برای انشاء دوم مدت 30 دقیقه در نظر گرفته میشود . هر دو متن انشاء می بایست توسط داوطلب با کیبورد تایپ شود.
در انشاء اول که انشاء تحلیلی است ابتدا متنی کوتاه بین 230 تا 300 کلمه در خصوص موضوعی آکادمیک ارائه می شود که می بایست بخوانید، سپس به یک سخنرانی کوتاه (در حدود 2 دقیقه) درباره همان موضوع گوش می دهید که در واقع نظری متفاوت با آنچه در متن مشاهده می کنید دارد، سپس متنتان را می بایست به گونه ای آماده کنید که دو دیدگاه ارائه شده را به نحوی تحلیل و مقایسه کرده باشد. متن نهایی شما می بایست حداقل 150 کلمه داشته باشد. اما در انشاء دوم که مستقل است می بایست بر خلاف انشاء اول فقط نظر خودتان را در خصوص موضوعی با حداقل 300 کلمه به بهترین و منطقی ترین شکل ممکن و با رعایت اصول نگارشی در مدت زمان 30 دقیقه بنویسد. 
دقت داشته باشید که کل زمان ارائه شده به شما با احتساب چرک نویس و یا پاک نویس هر دو انشاء همان زمان 50 دقیقه می باشد. 

O0nY3C-1545584323.jpg


جدول فرمت و زمان بندی بخش های چهارگانه آزمون تافل: 

نمره کل تافل از 120 محاسبه می شود و هر بخش اصلی 30 نمره دارد. 
در بخش اول آزمون یعنی مهارت Listening و Reading  نمره ارائه شده با توجه به جدول نمره دهی آزمون و بر اساس جوابهای درست شما سنجیده می شود. 
تعداد سوالات در بخش مهارت Reading که دارای وزن نمره ای هستند 39 عدد و در بخش مهارت Listening  34 عدد است.
تعداد جواب صحیح در این دو بخش با نمره ای معادل با 30 ارزیابی می شود. برای مشاهده جدول ارزیابی پاسخ صحیح سوالات در این دو بخش اینجا را کلیک کنید .

 

 دوره های تافل در دیاکو

زبان آموز متقاضی شرکت در آزمون تافل می بایست در ابتدا در آزمون تعیین سطح دیاکو شرکت نماید. زبان آموزان در صورت پذیرش در سطح متوسطه Intermediate مجاز به شرکت در دوره های تافل در دیاکو می باشند. در غیر اینصورت،‌‌به زبان آموز دوره پیش نیاز جهت ارتقاء سطح زبانی پیشنهاد می گردد. 
برای کسب نمره مطلوب در تافل،‌ زبان آموز می بایست از دانش زبانی خوب، ‌دامنه واژگان آکادمیک و سطح گرامر بسیار خوبی برخوردار باشد تا با گذراندن دوره بتواند به هدف نهایی برسد.
شما می توانید جهت شرکت در دوره تافل در دیاکو و کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین دیاکو در ارتباط باشید.
در کلاسهای تافل در دیاکو، هر مهارت به تفکیک و بصورت کاملا تخصصی به زبان آموزان تدریس می شود. برنامه ریزی و نظم و انضباط در برگزاری دوره ها و کیفیت تدریس مدرسین دیاکو به نحوی است که زبان آموزان را در پایان دوره به نمره بین 90 تا 110 برساند.


برچسب ها : مهریار یزد ، چتردانش یزد ، وکالت ، # تافل # ایلتس # مکالمه زبان انگلیسی# IELTS #TOEFL MSRT MSRT MHLE EPU UTEPT TOLIMO GRE READING WRITING LISTINING SPEAKING GRAMMAR قضاوت مشاوران حقوقی ، حقوق مدنی ، آیین دارسی مدنی ، حقوق تجارت ، حقوق جزا مجازات اسلامی ، حقوق کیفری ، اصول فقه ، متون فقه وزارت علوم ارشد دکترا آزمون دکترا کنکور هیئت علمی دانشگاه آزاد دانشگاه دولتی دانشگاه پیام نور دانشگاه علم و هنر دانشگاه جواد یزد

ارز دیجیتال بیت کوین اتریم کیف پول باینانس کوینکس یونی سوپ پنکیک سوپ کلاس ارز دیجیتال یزد کلاس تکنیکال یزد  کلاس فاندامنتال  #حسابداری در یزد

 

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه