پایان نشست اسکودا بدون بحث درباره تعدیل تکالیف کارآموزی و زمان آزمون وکالت ۱۴۰۱


چهل و هفتمین نشست هیات عمومی اسکودا درحالی به پایان رسید که مهم‌ترین مطالبات کارآموزان وکالت و داوطلبان آزمون سال ۱۴۰۱ در آن جایی نداشت.

به گزارش اختبار، نشست هیات عمومی اسکودا در روزهای دوم و سوم آذرماه (چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته) برگزار شد اما هنوز مصوبات آن منتشر نشده است. بااین‌حال شواهد از این نکته حکایت دارد که بحثی درباره کارآموزان وکالت و نیز آزمون سال جاری کانون‌های وکلا به میان نیامده است.

در همین راستا فرشید فرحناکیان، عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز به اختبار گفت: علیرغم اینکه در این لحظه، وظیفه‌ای مهم‌تر از «تعیین تاریخ آزمون وکالت ۱۴۰۱» و همچنین «تعدیل وظایف کارآموزیِ» خودنوشتۀ کانون‌ها مقرر در آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری برای اسکودا نمی‌شناسم در فهرست برنامه‌های دوروزه هیئت عمومی اسکودا در بابلسر مازندران حرفی از این موضوعات در میان نبود.

او با انتقاد از عملکرد این نشست افزود: اسکودا در تلاش برای اصلاح آیین‌نامه اجرایی… به‌جای تمرکز بر اصلاح موادِ کمتر محلِ‌مناقشۀ مربوط به تعدیل وظائف کارآموزی، تمرکز خود را بر مواد بیشتر محل‌مناقشه با قوه قضائیه گذاشته است که طبیعتاً همانند قبل، آورده جدیدی برای ارائه نداشت. منطبق با برنامه‌های اعلامی نیز خبری از تعیین زمان آزمون وکالت در ماه‌های باقی‌مانده از سال جاری نبود.


برچسب ها : مهریار یزد چتردانش یزد ، وکالت قضاوت مشاوران حقوقی ، حقوق مدنی ، آیین دارسی مدنی ، حقوق تجارت ، حقوق جزا مجازات اسلامی ، حقوق کیفری ، اصول فقه ، متون فقه ;وکالت 1401 منابع وکالت1401# کلاس نکته و تست وکالت # آزمون 10 مرحله ای چتردانش

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه