نتایج امتحان آیلتس چگونه است؟


نمره آیلتس شما با توجه به میانگین نمرات کسب شده‌ی در تمامی مهارت‌های این امتحان ارزیابی شده و به صورت یک نمره در بازه‌ی ۰ تا ۹ به دست می‌آید. نتیجه‌ی امتحان شما در غالب یک کارنامه که فقط به شخص شرکت کننده در آزمون تحویل داده می‌شود آماده میگردد. یکی از خصوصیات کارنامه آیلتس در این است که نمره‌ی تمامی مهارت‌های شما به تفکیک در آن نمایش داده شده است.

ارسال کارنامه آزمون آیلتس

خیلی از شرکت‌کنندگان در آزمون آیلتس تصمیم دارند پس از تحویل کارنامه‌ی خود از مراکز مجاز امتحانی نسبت به ارسال این نتیجه برای دانشگاه‌های و یا سفارت‌های مورد نظر خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: کارنامه آیلتس : مشاهده کارنامه + کالبدشکافی یک مدرک IELTS واقعی

یکی از ویژگی‌هایی که شما می‌توانید در هنگام انتخاب مراکز آزمونی خود به آن توجه کنید این گزینه است که برخی از مراکز امتحانی پس از آماده شدن کارنامه‌ی شما معمولا دو هفته بعد از امتحان این کارنامه را برای تعدادی از محل‌های مدنظر شما بصورت رایگان ارسال می‌نمایند. و در صورتی که تعداد مقصد‌های ارسالی شما بیش از تعداد مجاز آنها باشد می‌توانید با پرداخت مبلغی این کار را انجام دهید و کارنامه IELTS خود را برای مکان‌های مورد نظر خود ارسال نمایید.

کارنامه نتایج امتحان آیلتس

 

آیا می‌توان به نمره آزمون آیلتس اعتراض کرد؟

در مواردی پیش آمده است که افرادی که بعد از شرکت در امتحان آیلتس نمره خود را دریافت کرده بوده‌اند نسبت به این نمره اعتراض داشته و در خواست رسیدگی به این نتیجه را داشته اند. این مساله به هیچ‌وجه مشکل پیچیده و بدون راه‌ حلی نیست و نبوده است. شما می‌توانید با مراجعه به مرکزی که در آنجا در امتحان آیلتس شرکت کرده‌اید فرم مربوطه را پر کرده و درخواست خود را ثبت نمایید، درخواست اعتراض به نمره برای تمامی بخش‌ها مجاز است. یکی از موارد مهم و قابل ذکر این بخش این است که شما می‌بایست برای ثبت اعتراض خود مبلغ ۱۷۶ دلار استرالیا را پرداخت نمایید. صورت صحیح بودن اعتراض شما این مبلغ به شما استرداد خواهد شد ولی در صورتی که نتیجه اولیه درست بوده باشد و اعتراض شما بی‌دلیل باشد این مبلغ به هیچ وجه قابل استرداد نیست.

نحوه استعلام نمره‌ آزمون آیلتس

سیستم استعلام نمره‌ی آیلتس به صورت انحصاری فقط در اختیار دانشگاه‌ها و موسساتی است که در لیست این سازمان به ثبت رسیده‌اند. این امر باعث به وجود آمدن یک سیستم امن شده است که تنها به کسانی که مجوز رویت این نمرات را داشته باشند اجازه‌ی ورود می‌دهد. این نکته یکی از نقاط قوت آزمون آیلتس است که اطلاعات آزمون شما کاملا محفوظ می‌ماند. البته لازم به ذکر است که شما می‌توانید با ثبت اطلاعات آزمون خود در مدتی مشخص در وب سایت مراکزی که در آن ثبت نام کرده‌اید مانند British Council  و IDP مدرک خود را ببینید.

همچنین شما می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام به استعلام مدارک IDP نمایید: https://www.ieltsessentials.com/global/results

آیلتس می‌تواند نتایج آزمون شما را ضبط کند!

یکی از مشکلات آزمون آیلتس احتمال لو رفتن سوالات مربوط به این امتحان می باشد. در سالهای اخیر با توجه به لو رفتن چند موردی از سوالات آیلتس مشاهده شده است که مسئولین IDP اقدام به “ضبط” نتایج امتحان کرده اند. متقاضیان ثبت نام در آزمون آیلتس در هنگام امضای توافق نامه امتحانات با قبول یکی از بند های این توافق اجازه ضبط نتایج را به مسئولین امتحانات می دهند، در این بند آمده است آیلتس می تواند نمره های شما و طبعا کارنامه شما را پس از سیزده روزی که قول داده شده، به شما ندهد و نگه دارد

این ضبط نمرات به دو شیوه‌ی فردی و گروهی صورت می‌پذیرد.

ضبط فردی نمرات

  1. تفاوت دست خط در جواب‌دهی به سوالات مربوط به مهارت‌های (Reading , Listening , Writing) که احتمال رخ دادن تقلب را بالا می‌برد.
  2. وجود تناقض در اطلاعات شخصی فرد شرکت‌کننده در امتحان مانند: نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد
  3. رشد ناگهانی و افزایش نمره‌ی شرکت‌کننده در بازه زمانی کوتاه یکی از دلایلی است که در صورت بروز این اتفاق نمره شما ضبط خواهد شد و شما می‌بایست در صورت لزوم یک و یا هر چهار مهارت امتحان آیلتس را مجددا امتحان بدهید و یا طبق درخواست کمیته برگزاری امتحانات می‌بایست دلیل قانع کننده‌ای برای این رشد ناگهانی نمرات خود را با دست خط خود نوشته و جهت بررسی در اختیار مرکز برگزاری آیلتس قرار دهید. در صورتی که دلایل شما برای تیم بررسی مجدد نمرات قانع کننده نباشد هیچ نمره‌ای به شما تعلق نمی‌گیرد.

ضبط جمعی نمرات

  1. در صورت امکان و احتمال لو رفتن سوالات مرکز امتحانی از سوی مسئولان آن مرکز.
  2. تعداد بیش از حد استاندارد افرادی که بین سوالات (Reading, Listening) دو نمره یا بیشتر با نمرات سوالات (Speaking, Writing) فاصله دارند.
  3. در صورت وصول گزارش توسط نهادهای نظارتی (سازمان بازرسی کل کشور و یا سازمان سنجش) مبنی بر دریافت رشوه توسط مراکز برگزار کننده‌ی آیلتس.
  4. مشاهده‌ی خطا در طول نظارت‌های سالیانه دوره‌ای و تصادفی برای بالا بردن کیفیت برگزاری.

آیلتس کامپیوتری چیست؟

آیلتس کامپیوتری نوعی از امتحان آیلتس است که برای آیلتس UKVI آکادمیک در برخی کشورها که در ادامه به اسامی برخی از آنها اشاره می‌کنیم برگزار می‌شود، این امتحان از ماه مارس سال ۲۰۱۶ میلادی توسط آیلتس رسمیت پیدا کرده است. این امتحان دارای نقاط تشابه و تفاوت خاصی با امتحان آیلتس کاغذی است که می‌توان به مواردی از این نکات اشاره کرد.

شباهت‌ها: از نظر برگزاری امتحان و نکات امنیتی و همچنین از نظر زمان، محتوا، نوع سوالات، آزمون مکالمه هم مشابه آزمون کاغذی آیلتس است.

تفاوت ها: سه بخش Writing – Listening – Reading  به صورت کامپیوتری برگزار می‌شوند.

آزمون آیلتس کامپیوتری


برچسب ها : مهریار یزد # تافل # ایلتس # مکالمه زبان انگلیسی # IELTS #TOEFL #MSRT # MSRT# MHLE #EPU #UTEPT #TOLIMO #GRE # READING #WRITING #LISTINING #SPEAKING GRAMMAR#FREE_DISCUSSION

نظام مهندسی در یزد  آمادگی آزمون نظام مهندسی در یزد  معماری در یزد 

کلاس مکالمه انگلیسی یزد  کلاس msrt یزد کلاس ept در یزد  #آزمون ماک #آزمون ماک در یزد

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه