آمادگی برای تافل [بهترین نکات و ترفندها]


در این پست، قصد داریم نکات و ترفندهای خود را مرور کنیم که به شما کمک کنیم تا نمره تافل(TOEFL) موردنیاز خود را کسب کنید. اگر درباره بهترین روش آمادگی برای تافل فکر می‌کنید، این مطلب برای شما نوشته شده است. تا انتها با ما باشید تا کمی بیشتر درباره آزمون تافل و نحوه آمادگی برای این آزمون بدانید.

سرفصل‌های مقاله  نمایش 

چرا آمادگی برای تافل ضروری و مهم است؟

اکثر دانشجویان برای اپلای برای دانشگاه یا برنامه تحصیلی دیگر در تافل شرکت می‌کنند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، باید تافل را مانند هر امتحان دیگری جدی بگیرید. حتی اگر در حال حاضر سطح خوبی در زبان انگلیسی داشته باشید، تافل چیزی بیشتر از دانش روزمره زبان نیاز دارد. شما با مطالب آکادمیک مواجه خواهید شد و از شما خواسته می‌شود که در سطح مناسب دانشگاه بنویسید و صحبت کنید. اگر هنوز کاملاً به آنجا به این نقطه از مهارت در زبان انگلیسی نرسیده‌اید، وقت آن است که آمادگی برای تافل را شروع کنید. فرمت تافل کاملا مشخص است. از چهار بخش تشکیل شده است و لازم است همه آنها را تمرین کنید:

  • بخش رایتینگ تافل
  • بخش ریدینگ تافل
  • بخش شنیداری تافل
  • بخش اسپیکینگ تافل

هریک از این بخش‌ها شامل انواع مختلفی از تکالیف می‌شود، بنابراین به راحتی می‌توانید در همان بار اولی که به یک آزمون تافل نگاه می‌کنید، با فرمت آزمون و سبک سؤالات آن آشنا شوید. درنهایت، درست ماند آزمون‌های دیگر مثل آیلتس و GRE، نشستن سر جلسه آزمون تافل رایگان نیست و هزینه نسبتا بالایی دربردارد. بنابراین مهم است که از هر فرصتی برای کسب نمره خوب، حداکثر استفاده را ببرید. اگر به خوبی برای امتحان آماده می‌شوید، دلیلی ندارد که مجبور شوید آزمون دوم را با هزینه بیشتر رزرو کنید. توصیه ما این است که آن را یک بار انجام دهید و درست انجام دهید!

آمادگی برای تافل را از کجا باید شروع کرد؟

اگر در نظر دارید امتحان تافل را در نظر بگیرید، ممکن است دانستن اینکه برای آمادگی تافل از کجا شروع کنید، کمی سخت به نظر می رسد. هر دانش آموزی متفاوت است، اما نکته مهم این است که از جایی شروع کنید. مانند هر نوع آمادگی برای امتحان، شروع سخت ترین بخش است. توصیه می کنیم قورباغه‌تان قورت دهید و آمادگی برای تافل را با یک آزمون نمونه شروع کنید. با انجام این کار، از همان ابتدا متوجه خواهید شد که چه چیزی را باید انتظار داشته باشید، چه چیزی را سخت تر می بینید و تیرک های دروازه کجا هستند. اگر هنوز مطمئن نیستید، نکات دقیق در مورد نحوه آماده شدن برای تافل را بخوانید.

در زمان آمادگی برای تافل، روشی را بیابید که برای شما بهترین است.

هر فرد می‌تواند تصمیم بگیرد که با روشی که مناسب شخص خود اوست چطور برای آزمون تافل آماده شود. برای شروع آمادگی برای تافل، توصیه می‌کنیم روش مطالعه خود را با مراحل زیر وفق بدهید:

1. سطح خود را ارزیابی کنید

اگر ندانید از کجا شروع می‌کنید، سخت است بدانید چگونه به اهداف خود برسید. با شرکت در آزمون ارزیابی یا تعیین سطح زبان انگلیسی شروع کنید تا سطح خود را در زبان انگلیسی مشخص کنید تا بتوانید یک هدف واقع‌بینانه برای پیشرفت خود تعیین کنید.

2. نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید

یک آزمون ارزیابی به شما ایده خوبی از نقاط قوت و ضعف شما در زبان انگلیسی، از جمله گرامر، واژگان، و رویکرد شما به انواع مختلف سوالات می‌دهد. این اطلاعات به شما این امکان را می‌دهند که کارهایی را که برای رسیدن به هدفتان نیاز دارید، اولویت‌بندی کنید.

3. یادگیری خود را ساختار دهید

هنگامی که ایده‌ای در مورد سطح خود و اینکه کجا باید پیشرفت کنید، به دست آورید، می‌توانید یک برنامه مطالعه بسازید تا شما را به نقطه دلخواهتان برساند. اگر ساختار یادگیری خود را حول هدف موردنظرتان نگه دارید به شما کمک می‌کند تا باانگیزه بمانید و با نزدیک شدن به امتحان، پیشرفت خود را ارزیابی کنید.

4. اشتباهات خود را مرور کنید

اگر در مسیر آمادگی برای تافل هستید، برای پیشرفت در یادگیری، ابتدا باید به اشتباهات خود نگاه کنید. درک اینکه کجا اشتباه می‌کنید برای پیشرفت ضروری است و استفاده از یک پلتفرم یادگیری آنلاین برای یک نمای کلی جامع از عملکرد شما می‌تواند واقعا مفید باشد. کافیست کمی در فضای وب جستجو کنید تا بهترین پلتفرم برای ارزیابی را بیابید.

چگونه برای آزمون تافل آماده شویم: نکات و ترفندهای برتر

اکنون می‌دانید که مسیر آمادگی برای تافل را از کجا شروع کنید، بیایید در مورد چگونگی آماده شدن برای تافل با کمی جزییات بیشتری صحبت کنیم:

1. یک برنامه مطالعاتی طراحی کنید

برای کارآمدترین پیشرفت، باید یک برنامه مطالعه ایجاد کنید. تصمیم بگیرید که نتیجه هدفتان چیست و مشخص کنید که برای رسیدن به آن چه باید بکنید، سپس کارها را براساس زمانی که از الان تا روز آزمون دارید تقسیم کنید. بعد از آن، شما یک برنامه مطالعه دارید! حالا به آن بچسبید و تمارین و تکالیفتان را جدی بگیرید.

2. فرمت آزمون را مطالعه کنید

نیمی از دشواری تافل درک قالب آزمون و دانستن نحوه پیشروی در آن است. حتی اگر گرامر و دایره لغات شما در سطح بالایی باشد، باید بتوانید دانش خود را به راحتی با سوالات سبک آزمون تافل هماهنگ کنید. برای تسهیل در این امر، به شرکت در چندین آزمون آزمایشی تافل فکر کنید.

3. از سوالات تافل استفاده کنید

ما یک بار گفته‌ایم و باز هم خواهیم گفت: شرکت در آزمون‌های تمرینی تافل احتمالا بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید تا آمادگی خود را برای تافل به حداکثر برسانید. انجام هر نوع تمرین زبان انگلیسی ارزشمند است، اما هیچ راهی بهتر از استفاده از مواد خاص برای آمادگی برای تافل وجود ندارد.

4. از منابع یادگیری آنلاین استفاده کنید

آزمون IBT یک آزمون آنلاین است، بنابراین اگر می‌خواهید بدانید چطور برای تافل آماده شوید، شرکت در آزمون آنلاین تافل محل خوبی برای شروع است. استفاده از پلتفرم‌های یادگیری آنلاین به شما حس و تجربه‌ای را می‌دهد که می‌توانید در روز آزمون انتظار داشته باشید.

روز قبل از امتحان چه باید کرد و چگونه آماده شد؟

چه شش ماه و چه یک هفته قبل از امتحان آمادگی برای تافل را شروع کرده باشید، توصیه ما برای آمادگی برای تافل در روز قبل از امتحان، یکسان است. مهمترین کاری که برای آمادگی برای آزمون تافل که می‌توانید روز قبل انجام دهید، استراحت و کمی خواب است. اگر کاملاً برای امتحان آماده نیستید، با تلاش برای دریافت اطلاعات جدید یا عجله در انجام تمرینات، خودتان را خسته نکنید. اگر در این مرحله اشتباه کنید یا گیج شوید، فقط باعث نگرانی شما می‌شود.

یک روز قبل از آزمون تافل توصیه می‌کنیم مطالعه خود را کنار بگذارید و شب قبل، زود بخوابید. اگر می‌خواهید خیالتان راحت باشد، می‌توانید به سادگی قالب آزمون را دوباره بخوانید یا استراتژی زمانبندی خود را مرور کنید.

آیا آزمون تافل IBT سخت است؟ نکاتی برای ارزیابی دشواری

بسیاری از کسانی که در حال آمادگی برای تافل هستند درباره سختی آزمون تافل سوال می‌پرسند. اما واقعیت این است که، دشواری تافل کاملاً به توانایی و اعتماد هر دانش‌آموز در درک و استفاده از زبان انگلیسی بستگی دارد. یکی از مزیت‌های تافل این است که نیازی به دانش خاصی در مورد موضوع خاصی ندارد، بنابراین برای همه نوع آزمون‌دهنده‌ای در دسترس است. با این حال، چند زمینه دشوار وجود دارد که باید قبل از روز آزمون به خاطر داشته باشید:

آزمون تافل IBT یک امتحان طولانی است

یکی از نکاتی که در زمان آمادگی برای تافل باید در نظر گرفت مدت زمان آزمون تافل است. این امتحان تقریباً چهار ساعت طول می‌کشد که آن را به یک آزمون استقامتی در کنار چالش‌های زبان تبدیل می‌کند. چیزهای زیادی برای پوشش دادن در این زمان وجود دارد، بنابراین هیچ فرصتی برای خسته شدن وجود ندارد و باید از انجام اشتباهات غیرضروری به دلیل خستگی اجتناب کنید.

شما باید چندین مهارت را با هم ترکیب کنید

اگرچه تافل به چهار بخش تقسیم می‌شود که مهارت‌ها و نکات Listening، Reading، Writing و Speaking شما را می‌سنجد، اما بسیاری از بخش‌های آزمون نیاز به ترکیب این مهارت‌ها برای تکمیل تمرین‌ها دارد. به عنوان مثال، در تمرین رایتینگ، شما باید قبل از نوشتن پاسخ، یک قطعه را بخوانید و به یک قطعه ضبط شده گوش دهید. این امر تافل را از برخی آزمون‌های زبان دیگر متمایز می‌کند، زیرا برای جابجایی بین مجموعه‌های مهارت، به چابکی خاصی نیاز دارید.

صداهای ضبط شده فقط یک بار پخش می‌شوند

مشکل دیگر در جلسه آزمون تافل این است که صداهای ضبط شده بخش Listening فقط یک بار پخش می‌شوند. این مسئله کمی مشکل‌ساز است، زیرا به این معنی است که شما باید همزمان به معنای کلی قطعه در حال پخش و جزئیات خاص آن گوش دهید. ترفند غلبه بر این موضوع، استفاده از روش‌های یادداشت‌برداری و تقویت این مهارت است. پس بهترین کار برای آمادگی برای تافل، تمرین در محدوده زمانی آزمون اصلی است.

مدیریت زمان کلیدی است

تافل علاوه بر اینکه یک آزمون طولانی است، مدیریت زمان شما را نیز به چالش می‌کشد. برای اینکه آزمون را کامل کنید و تمام سوالات را به طور منظم پشت سر بگذارید، باید با پیشرفت آزمون، سرعت خود را ثابت نگه دارید. همچنین، باید یاد بگیرید که به سرعت از سوالاتی که نمی‌توانید به آنها پاسخ دهید عبور کنید تا از اتلاف وقت برای سوالی که بلد نیستید جلوگیری کنید.

موارد بالا ممکن است کمی دلهره‌آور به نظر برسند، اما بیشتر این مشکلات به طور کلی برای همه امتحانات معمولی شما نیز صادق هستند. آمادگی برای تافل هم مانند هر آزمون دیگری است: اگر از قبل تمرین کنید و آماده وارد آن شوید، چیزی برای ترسیدن وجود ندارد!


برچسب ها : مهریار یزد # تافل # ایلتس # مکالمه زبان انگلیسی # IELTS #TOEFL #MSRT # MSRT# MHLE #EPU #UTEPT #TOLIMO #GRE # READING #WRITING #LISTINING #SPEAKING GRAMMAR#FREE_DISCUSSION

نظام مهندسی در یزد  آمادگی آزمون نظام مهندسی در یزد  معماری در یزد 

کلاس مکالمه انگلیسی یزد  کلاس msrt یزد کلاس ept در یزد  #آزمون ماک #آزمون ماک در یزد

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه