پرایس اکشن پیشرفته به زبان ساده


انواع آموزش پرایس اکشن

استراتژی پرایس اکشن یا استراتژی حرکات قیمتی، نوعی تحلیل تکنیکال بوده که معامله گران در این سبک تحلیلی، از یک شعار استفاده میکنند: همه چیز را ساده ببین

پرایس اکشن Price Action چیست؟

پرایس اکشن یک سبک معاملاتی بر مبنای تحلیل تکنیکال است. این نوع تحلیل را می‌توان تحلیل با چارت خالی نیز عنوان کرد، زیرا معامله‌گر تنها با توجه به حرکات واقعی قیمت و بررسی نمودارهای شمعی (Candlestick) و بدون نیاز به هیچ اندیکاتور یا نرم افزاری به تحلیل بازار می‌پردازد. هدف تحلیل Price Action، یافتن و پیش‌بینی نقاطی است که احتمال بازگشت قیمت بسیار زیاد باشد. در واقع در استراتژی پرایس اکشن به شما خواهیم آموخت چگونه زبان چارت را بشنوید، چرا که چارت همیشه با شما سخن خواهد گفت کافی است گوش شنوا داشته باشید.

پرایس اکشن مقدمات

استراتژی پرایش اکشن پیشرفته مناسب چه کسانی است؟

معامله گرانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، کسانی هستند که معتقدند همه چیز در حرکات قیمتی نهفته و با بررسی این حرکات، بدون هیچ ابزاری، می‌توانند حرکات بعدی بازار را که احتمال رخ دادن آن بسیار زیاد است را پیشبینی کنند. البته این بدین معنی نیست معتقد باشند ابزارها بی فایده بوده، بلکه همانطور که می‌دانید، ابزارها با بررسی  اطلاعات گذشته بازار، نهایت حرکت بعدی بازار را می‌تواند حدس بزنند و به اصطلاح یک فاز عقب‌تر هستند.

از نظر کسانیکه این استراتژی را قبول دارند، معمولا استفاده از هر نوع ابزار از جمله اندیکاتورها، ضریب خطا را در معاملات بیشتر می‌کنند. تریدرهای Price Action نوسانات قیمت، الگوهای نموداری، حجم معاملات و دیگر اطلاعات بازار را برای ورود به معاملات با یکدیگر ترکیب می‌‌کنند. استفاده از این روش به درک خوبی از بازار نیاز داشته تا تریدر بداند که بازار چگونه حرکت کرده و نظم درونی آن به چه صورتی است.

بهترین تریدرها به سبک پرایس اکشن پیشرفته، لقب Tape Trader داده شده ، آن‌ها برای انجام معاملات خود، نیازی به چارت نداشته و تنها به دنبال مناطق حمایتی و مقاومتی برای کسب سود هستند. ابزار اصلی آن‌ها در پنجره Time و Sales  و یا گاهی Depth of Market خلاصه می­‌‌شود.

معامله گران پرایش اکشن پیشرفته چگونه کار میکنند؟

معامله گران پرایس اکشن پیشرفته با استفاده از تحلیل الگوهای قیمت تلاش می‌کنند تا نظم حاکم بر بازار که گاهی اوقات تصادفی به نظر می‌رسد را به شیوه‌ای بهتر بیابند. در واقع، پرایس اکشن تریدرها چند گام فراتر می‌روند؛ سوال اصلی آن‌ها این نیست که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، بلکه این است که چرا این اتفاق دارد می‌افتد! بنابراین می‌توانند تصمیمات بهتری بگیرند.

سویینگ‌­ها (نقطه عطف بالا و پایین بازار یا همان High و Low تست کردن حمایت­ها و مقاومت­ها و روندهای تثبیت) نمونه‌هایی از پرایس اکشن بوده و نمودارهای شمعی ژاپنی و نمودارهای میله‌ای، ابزارهای مهمی برای تحلیل با استفاده از روش پرایس اکشن هستند. الگوهای شمعی مانند هارامی، اینگولفینگ، شوتینگ استار و … همگی مواردی هستند که در تحلیلگری به سبک  پرایس اکشن با آن مواجه خواهید شد.

مزایای معامله به سبک Price Action چیست؟

معامله گران پرایس اکشن پیشرفته برای درک درست از این تحلیل، باید زمان زیادی را صرف آموزش و تمرین کنند، اما این تمرین و مداومت منجر به کسب مهارت‌هایی شده و مزایی را برای تریدر به همراه دارد:

  • رایگان بودن: معامله گران پرایس اکشن نیاز به هیچ گونه ابزار کمکی برای تحلیل بازار ندارند.
  • کاربردی بودن: این روش در هر بازار هر موقعیتی کاربرد دارد (فارکس، بورس، کالا، آتی و …).
  • سریع: تاخیر قیمتی وجود نداشته، در واقع اطلاعات تاریخ گذشته نقشی در معاملات نخواهند داشت.
  • همه جانبه: همه چیز را با هم ترکیب می‌کند اما تداخل اطلاعات وجود ندارد.
  • در همه نرم افزار ها از جمله متاتریدر، نینجا تریدر، ترید استیشن، مفیدتریدر و هر نرم افزار دیگری قابل استفاده است.

جمع بندی دوره آموزش پرایس اکشن پیشرفته به زبان ساده

پرایس اکشن پیشرفته مزایای بسیاری دارد که بخشی از این مزایا را در بالا ذکر کردیم، اما برای دستیابی به این مزایا و استفاده از این روش تحلیلی مفید، باید آموزش صحیح ببینید و هرآنچه یاد می‌گیرید را تمرین و تکرار کنید. زیرا آموزش های Price Action بسیار فرار بوده و بدون تمرین سریع از خاطر رفته و مهارت‌های خود را از دست خواهید داد. به همین منظور، آموزش پرایس اکشن پیشرفته را به جای خلاصه گویی در یک مقاله، در یک دوره کامل آموزشی آماده کرده‌ایم که به مرور این آموزش‌ها را فراگرفته و فرصت کافی برای بخاطر سپردن و تمرین داشته باشید.

این روش شاید ساده­‌ترین روش معاملاتی باشد و این در حالیست که بسیار پایدار و دقیق است. تریدرهای پرایس اکشن جزو کسانی نیستند که بخواهند یک شبه میلیونر شوند، اما هنگامی که از این روش به شکل درستی استفاده کنید، به شما کمک می‌کند تا تریدر بهتری شوید.

در حالی که شاید این روش برای معامله­‌گران تازه کار که از اندیکاتورهای پر زرق و برق و با ظاهر فریبنده استفاده می­‌کنند محبوب نباشد، اما در بین معامله­‌گران حرفه ای بسیار پرطرفدار است.

 


برچسب ها : مهریار یزد ، چتردانش یزد ، وکالت ، # تافل # ایلتس # مکالمه زبان انگلیسی# IELTS #TOEFL MSRT MSRT MHLE EPU UTEPT TOLIMO GRE READING WRITING LISTINING SPEAKING GRAMMAR قضاوت مشاوران حقوقی ، حقوق مدنی ، آیین دارسی مدنی ، حقوق تجارت ، حقوق جزا مجازات اسلامی ، حقوق کیفری ، اصول فقه ، متون فقه وزارت علوم ارشد دکترا آزمون دکترا کنکور هیئت علمی دانشگاه آزاد دانشگاه دولتی دانشگاه پیام نور دانشگاه علم و هنر دانشگاه جواد یزد

ارز دیجیتال بیت کوین اتریم کیف پول باینانس کوینکس یونی سوپ پنکیک سوپ کلاس ارز دیجیتال یزد کلاس تکنیکال یزد  کلاس فاندامنتال  #حسابداری در یزد

 

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه