کلاس استعداد تحصیلی دکتری در موسسه آموزش عالی مهریار یزد


درس استعداد تحصیلی کنکور دکتری شامل ۳۰ سوال است که هر سال در دفترچه شماره ۲ به همراه آزمون زبان عمومی بعد از اتمام آزمون تخصصی (دفترچه شماره ۱) می‌آید و در گروه‌های آزمایشی مختلف برگزار می‌شود. زمان آزمون برای ۶۰ سوال زبان و استعداد تحصیلی، ۹۰ دقیقه است. نکته قابل توجه این است که دفترچه دوم بعد از تحویل دفترچه اول به داوطلبان داده می‌شود، بنابراین داوطلبان اصلاً نمی‌توانند از زمان پاسخگویی دفترچه دوم، برای دفترچه اول استفاده کنند.

هدف از وجود سوالات استعداد تحصیلی، سنجش میزان آمادگی داوطلبان دکتری در مواردی از قبیل مهارت‌های کلامی (درک مطلب)، هوش تحلیلی، هوش محاسباتی (کمّی)، استدلال منطقی (برای گروه‌های غیر مهندسی) و هوش تجسمی (برای گروه‌های مهندسی) است، با توجه به مواد امتحانی که در این آزمون استفاده می‌شود به نظر می‌رسد، ترکیبی از دو آزمون بین المللیGMAT و GRE باشد، این مباحث در دو گروه امتحانی فنی ‌مهندسی و سایر گروه‌های آزمایشی به شرح زیر است:

بخش/ رشته

فنی و مهندسی

سایر گروه‌ها (علوم پایه، علوم انسانی، هنر، زبان و ...)

بخش اول

درک مطلب

درک مطلب

بخش دوم

آزمون کمّی

آزمون منطق*

بخش سوم

آزمون تحلیلی

آزمون تحلیلی

بخش چهارم

آزمون تجسمی*

آزمون کمّی

همانطور که ملاحظه می‌کنید، گروه «فنی مهندسی» با «سایر گروه‌ها» در یک بخش متفاوت هستند، «بخش تجسمی» مختص داوطلبان گروه فنی مهندسی و «بخش منطق» مختص داوطلبان سایر گروه‌ها خواهد بود.

در این درس حذف مبحث توصیه نمی‌شود و سوالات با پراکندگی تقریباً یکسانی از هر ۴ بخش طرح می‌شوند؛ البته بسته به سطح پایه شما در مبحث مورد نظر، تعداد پاسخگویی شما به سوالات متفاوت خواهد بود. در جدول زیر می‌توانید توزیع سوالات استعداد تحصیلی آزمون دکتری را مشاهده کنید.

بخش/ تعداد سوال

فنی و مهندسی

سایر گروه‌ها (علوم پایه، علوم انسانی، هنر، زبان و ...)

بخش درک مطلب

۸

۸

بخش کمّی

۷

۷

بخش تحلیلی

۸

۸

بخش منطق

-

۷

بخش تجسمی

۷

-

ضرورت شرکت در کلاس استعداد تحصیلی

داوطلبان کنکور دکتری معمولاً به دروس تخصصی ضریب ۴ توجه ویژه‌ای دارند و دروس زبان و استعداد را با توجه به ضریب ۱ آن‌ها، کنار می‌گذارند و یا خود را درصدهای کمی آماده می‌کنند. این کار می‌تواند جزو اشتباهات اصلی و جبران‌ناپذیر در مسیر کسب رتبه عالی و قبولی شما در دانشگاه‌های برتر باشد.

درس استعداد تحصیلی را دارای نوعی ضریب پنهان می‌دانند که می‌تواند رتبه شما را بسیار بهبود دهد و در رتبه‌های تک رقمی و زیر ۵۰، این درس تعیین‌کننده اختلافات جزئی در رتبه‌ها خواهد بود؛ در سال‌های گذشته اتفاق افتاده است که تفاوت رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی تا حد زیادی در درصد این درس بوده است. اما نکته مهم اینجاست که شما بتوانید به قدر کافی این درس را مطالعه کنید تا توانایی و تسلط لازم برای پاسخگویی به سوالات آن را پیدا کنید.

محدودیت زمان داوطلبان کنکور دکتری مدیریت، حسابداری و سایر گروه‌ها، مهمترین دغدغه آن‌ها برای تنظیم یک برنامه مطالعاتی جامع و متناسب است؛ همچنین از آنجا که تمام مباحث در درس استعداد تحصیلی برای تمامی داوطلبان به دلیل اینکه در طول دوران تحصیل با آن برخوردی نداشته‌اند ناآشنا است.

موسسه آموزش عالی مهریاریزد درحال برگزاری  کلاس استعداد تحصیلی با حضور دکتر مدنی که سال‌ها تجربه خود در زمینه تدریس کنکور دکتری و با آموزش ترفندهای پاسخگویی به سوالات مفهومی و پیچیده این درس، تا حد زیادی می‌توانید دغدغه خود را در مورد این درس رفع کرده و در کنار درصدهای مناسب دروس تخصصی، بتوانید به بهترین رتبه‌ها دست پیدا کنید.

در صورت تمایل برای ارتباط با کارشناس مربوطه می توانید با شماره تماس : 03538211100 در ساعت اداری تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت مشاوره حضوری همه روزه این موسسه دایر می باشد و می توانید  به آدرس: یزد شهرک دانشگاه بلوار فردوسی مراجعه فرمایید .


برچسب ها : مهریار یزد ، چتردانش یزد ، وکالت ، # تافل # ایلتس # مکالمه زبان انگلیسی# IELTS #TOEFL MSRT MSRT MHLE EPU UTEPT TOLIMO GRE READING WRITING LISTINING SPEAKING GRAMMAR قضاوت مشاوران حقوقی ، حقوق مدنی ، آیین دارسی مدنی ، حقوق تجارت ، حقوق جزا مجازات اسلامی ، حقوق کیفری ، اصول فقه ، متون فقه وزارت علوم ارشد دکترا آزمون دکترا کنکور هیئت علمی دانشگاه آزاد دانشگاه دولتی دانشگاه پیام نور دانشگاه علم و هنر دانشگاه جواد یزد

ارز دیجیتال بیت کوین اتریم کیف پول باینانس کوینکس یونی سوپ پنکیک سوپ کلاس ارز دیجیتال یزد کلاس تکنیکال یزد  کلاس فاندامنتال  #حسابداری در یزد

 

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه