آزمون msrt چیست؟ (آشنایی با آزمون MSRT)


منظور از MSRT چیست؟

کلمه MSRT مخفف عبارت Ministry of Science Research and Technology به معنای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. دانشجویانی که می خواهند در مقطع دکترا در دانشگاه های معتبر ایران، ادامه تحصیل دهند، باید این مدرک را داشته باشند. از آنجایی که دوره ها و برگزاری این آزمون، نسبت به سایر آزمونها مانند تافل و آیلتس هزینه بر نیست، متاسفانه عده ای باور دارند سطح علمی آزمون دشوار نیست این در حالی است که تنها ۲۰ درصد از شرکت کنندگان در این آزمون قبول می شوند!

آزمون MSRT یک آزمون سه بخشی شامل شنیداری، درک مطلب و گرامر زبان هست که برای سنجش سطح زبان انگلیسی دانشجویان مقطع دکتری طراحی شده است. سطح این آزمون را می‌توان معادل تافل پیشرفته یا Advanced Toffel دانست. این آزمون هر پنج هفته یک بار در تمام نقاط کشور برگزار می‌شود و شرکت کنندگان باید به تعداد صد سوال پاسخ دهند.

قوانین مربوط به برگزاری آزمون چیست؟

آزمون MSRT در سال ۱۰ بار (تقریبا هر ماه یک بار) برگزار می شود و شرکت در آزمون محدودیت ندارد و در صورت عدم قبولی در یک دوره می توان در دوره های بعدی نیز ثبت نام کرد ولی داوطلبانی که نمرات انها بالاتر از ۷۵ باشد تا یکسال نمی توانند در آزمون شرکت نمایند زیرا ظرفیت ازمون فوق برای مراکز دانشگاهی و آموزشی بوده و آخرین حد نصاب مراکز فوق نمره ۷۰ است. دانشجویان دکتری برای تصویب پروپوزال به حداقل نمره ۴۶ و برای فرصت مطالعاتی به حداقل نمره ۵۰ نیاز دارند. برای شرکت در آزمون باید از طریق این سایت اقدام نمایید. خواندن قسمت پرسش های متدوال سایت را به دواطلبان آزمون به شدت توصیه می کنیم.

 

مدت اعتبار آزمون

نتایج این آزمون تا مدت دوسال پس از اخذ مدرک داخل کشور اعتبار دارد. لازم به ذکر است که این آزمون مانند آزمون‌های IELTS و Toffel دارای اعتبار بین المللی نیست.

برای موفقیت در آزمون MSRT چه کنیم؟

موفقیت در این آزمون نیازمند برنامه ریزی و آمادگی ذهنی است.

موفقیت در این آزمون نیازمند برنامه ریزی و آمادگی ذهنی است.

 

بر اساس تجربه‌ی صدها داوطلب این آزمون بهترین راه برای کسب موفقیت، کسب اطلاعات دقیق درباره‌ی آزمون، تدوین برنامه مطالعاتی برای MSRT و مطالعه‌ی منابع موثق و مورد تایید وزارت علوم است. بعد از مطالعه‌ی منابع توصیه می‌شود سوالات پرتکرار و اشتباهات رایج داوطلبان ادوار پیش msrtرا مرور کرده و سپس در آزمون‌های آزمایشی شرکت کرده و کارنامه‌ی خود را تحلیل کنید. به طورکلی رسانه‌های زیادی مجموع این خدمات را ارائه نمی‌کنند. یکی از معدود سایت‌های آموزشی و خدماتی مفید آزمون MSRT، سایت آزمون زبان است که در وبلاگ به ارائه اطلاعات جامع و به روز آزمون زبان دکتری پرداخته و سوالات و خطاهای پرتکرار ادوار پیش را به صورت رایگان در اختیار کاربران می‌گذارد. این سایت همچنین آزمون‌های آزمایشی و پکیج‌های متنوع شبیه ساز آزمون MSRT را ارائه کرده و پس از انجام هر آزمون آزمایشی کارنامه مدون صادر می‌کند که می‌تواند به تعیین سطح زبانی کاربران و تشخیص مشکلات تست زنی کمک شایانی کند.

نوبت های برگزاری آزمون زبان MSRT

این آزمون هر پنج هفته یک بار، یا به عبارتی ده بار در سال برگزار می‌شود. تعداد دفعات شرکت در این آزمون به صورت سالانه محدودیتی نداشته و داوطلبان در صورت عدم قبولی در یک دوره می‌توانند در دوره‌ی بعد نام نویسی کنند. اما با توجه به ظرفیت این آزمون برای مراکز دانشگاهی و آموزشی، افرادی که در آزمون نمره‌ای بالاتر از ۷۵ گرفته باشند، به مدت یک سال از شرکت مجدد در آزمون محروم خواهند بود ، زیرا این مراکز آخرین حد نصاب را نمره ۷۰ درنظر می‌گیرند.

هزینه شرکت در آزمون چقدر است؟

هزینه آزمون MSRT بسیار پایین‌تر از آزمون‌های مشابه خارجی است.

هزینه آزمون MSRT بسیار پایین‌تر از آزمون‌های مشابه خارجی است.

در حال حاضر برای شرکت در آزمون MSRT باید ۱۲۰ هزار تومان پرداخت نمایید که به صورت آنلاین از طریق سایت آزمون از داوطلبان دریافت می گردد.

بخش های مختلف آزمون:

مهارت سنجی آزمون MSRT طی صد سوال در سه بخش زیر صورت می‌پذیرد:

شنیداری یا listening

تعداد ۳۰ سوال از ۱۰۰ سوال این آزمون به بخش شنیداری اختصاص می‌یابد و زمان پاسخگویی به این سوالات ۱۵ دقیقه است. در این بخش مکالماتی با لهجه‌ی آمریکایی یا American با مکثی کوتاه برای شرکت کنندگان پخش می‌شود و سپس چند سوال درباره‌ی آن پرسیده می‌شود.

گرامر یا دستورزبان

شرکت کنندگان در این بخش نیز بایستی به ۳۰ سوال پاسخ بدهند که در تعداد ۱۵ سوال باید درست یا غلط بودن ساختار را تشخیص بدهند . مابقی سوالات به صورت تکمیل کردن جملات با پاسخ مناسب است. مدت پاسخگویی به سوالات گرامری ۲۰ دقیقه می‌‌‌باشد.

درک مطلب و واژگان

در بخش درک مطلب و واژگان ۴۰ پرسش با مهلت پاسخگویی ۴۰ دقیقه در اختیار شرکت کننده قرار داده می‌شود . این سوالات با توجه به ۴ متن که همگی متون آکادمیک هستند طراحی شده‌اند و نحوه‌ی پاسخگویی به آن همانند Reading و comprehension باقی آزمون های رایج زبان انگلیسی است.

روند نمره دهی:

آزمون MSRT از ۱۰۰ نمره است و هر سؤال هر بخش آن دارای یک نمره است. این آزمون نمره منفی ندارد و به داوطلبان توصیه می‌شود هیچ سؤالی را بی پاسخ نگذارند. حداقل نمره قبولی این آزمون ۵۰ است که برای برخی از دانشگاهها و مؤسسات تا ۷۵ نیز متغیر است.

نتایج آزمون یک هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام و بعد از اعلام نتایج داوطلبان می توانند کارنامه را از پروفایلشان مشاهد و چاپ نمایند.

شرکت کنندگان چه کسانی میتوانند باشند؟

  داشتن مدرک زبان MSRT بیش از همه برای داوطلبان مقطع دکتری ضروری است.

داشتن مدرک زبان MSRT بیش از همه برای داوطلبان مقطع دکتری ضروری است.

 

افراد با هر مدرکی می توانند در این آزمون شرکت نمایند اما برای افرادی که میخواهند وارد مقطع دکترا شوند، داشتن مدرک الزامی است. لازم به ذکر است که با این مدرک نمی توان برای اپلای کردن به سایر کشورها اقدام کرد.

میزان سختی و درصد قبولی در آزمون:

به لحاظ سختی می توان آزمون MSRT را با آزمون TOEFL مقایسه کرد. تنها مزیت MSRT نسبت به TOEFL نداشتن بخش نوشتاری است که برای بسیاری از داوطلبان آزمون TOEFL بسیار سخت و یادگیری آن زمانبر است. اما بر خلاف انتظار شما درصد قبولی در این آزمون به شدت پایین است. طبق گفته مدیرکل بورس و دانشجویان خارج از کشور وزارت علوم تنها ۲۰ درصد از داوطلبان آزمون MSRT در هر دوره موفق به کسب نمره قبولی می شوند. پس حتما با آمادگی کامل در آزمون شرکت کنید تا زمان و سرمایه خود را بیهوده از دست ندهید.

 


برچسب ها : مهریار یزد # تافل # ایلتس # مکالمه زبان انگلیسی # IELTS #TOEFL #MSRT # MSRT# MHLE #EPU #UTEPT #TOLIMO #GRE # READING #WRITING #LISTINING #SPEAKING GRAMMAR#FREE_DISCUSSION

نظام مهندسی در یزد  آمادگی آزمون نظام مهندسی در یزد  معماری در یزد 

کلاس مکالمه انگلیسی یزد  کلاس msrt یزد کلاس ept در یزد  #آزمون ماک #آزمون ماک در یزد

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه