چگونه تریدر شویم؟


چگونه تریدر موفق بشویم؟

 

حتی اگر فعال اقتصادی نباشید یا علاقه‌ای به سرمایه گذاری در بازارهای مالی هم نداشته باشید حتما واژه ترید یا تریدر به گوش شما خورده است. می‌توان گفت امروزه ما به طور روزمره با این واژه‌ها برخورد می‌کنیم و یا در گپ و گفت روزانه با دوستانمان مدام این واژه‌ها تکرار می‌شوند. یکی از دلایل استفاده از این کلمات، رونق بازارهای ارز دیجیتال است.هر چه جلوتر می‌رویم و بازار ارزهای دیجیتال بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند با واژه‌های مثل ترید،‌ تریدر، صرافی ارز دیجیتال، کیف پول دیجیتال بیشتر برخورد می‌کنیم‌.

ترید چیست؟

ترید به زبان ساده یعنی معامله یا خرید و فروش کالا و خدمات با پرداخت پول یا کالا یا خدماتی به ارزش یکسان. اما اگر بخواهیم تعریف امروزی‌تر از معامله در اختیار شما قرار دهیم باید بگوییم ترید یعنی از پول خود پول بسازید! شما با مبلغی که وارد بازارهای مالی می‌کنید می‌توانید با انجام معاملاتی مثل خرید بیت کوین آن پول را افزایش یا حتی کاهش دهید.

این معاملات ممکن‌ است به صورت داخلی و یا بین کشورها اتفاق بیفتد. این معاملات باید در بازاری صورت پذیرد این بازارها به صورت تسهیل کننده‌ی معاملات بین اشخاص یا دولت‌ها عمل می‌کنند. مانند بازار بورس که شما می‌توانید سهام یک شرکت را خرید نمایید.

در بازارهای مالی مانند بورس، اوراق قرضه، ارز دیجیتال، این معاملات باید از طریق یک واسطه صورت پذیرد. به عنوان مثال در بازار بورس از طریق کارگزاری و در بازار ارز دیجیتال از طریق صرافی صورت می‌پذیرد.

 ترید کردن در بازارهای مالی نیاز به تجربه، تخصص‌ و آموزش دارد. اگر مایل به ترید کردن در بازارهای مالی از جمله بازار ارز دیجیتال هستید، با آگاهی و علم به قوانین ترید وارد شوید. شما باید در نظر داشته باشید که ترید کردن در بازارهای مالی هم سود و هم زیان دارد و خود را برای آن آماده نمایید.

تریدر به چه کسی می‌گویند؟

تا اینجا با مفهوم ترید آشنا شدیم و فهمیدیم که ترید به معامله ‌ای گویند که تحت عنوان شبکه‌ای به نام بازار صورت می‌گیرد. حال به کسی که این معاملات را انجام می‌دهد تریدر گویند. تریدر باید تخصص کافی در زمینه‌ی بازار مورد فعالیت خود داشته باشد و با آگاهی شروع به خرید و فروش نماید.

 در بسیاری از مواقع افراد عادی که دارای سرمایه هستند و به سرمایه گذاری در زمینه‌ی بازارهای مالی مانند ارز دیجیتال دارند و به‌ اندازه‌ی کافی در این زمینه آگاهی ندارند با مراجعه به یک تریدر،‌ از او برای سرمایه‌گذاری راهنمایی می‌گیرند. پس یک تریدر نه‌ تنها برای خود، بلکه برای دیگران نیز اینکار را انجام می‌دهد. از اینرو امروزه تریدر بودن یک شغل پردرآمد محسوب می‌گردد.

 

 

بازار ارز دیجیتال فراز و فرودهای بسیاری دارد‌. کسی که در این بازار به صورت فعال شروع به ترید کردن می‌نماید باید خود را آماده‌ی هر ریزش و یا افزایشی نماید‌.

اگر بخواهیم یک تعریف حرفه‌ای از تریدر در بازار‌ارز‌های دیجیتال دهیم؛ باید بگویم تریدر کسی است که در کمترین مبلغ یک ارز را خریداری نمایید و در بالاترین مبلغ به فروش برساند. پس یک تریدر حرفه ای باید به صورت تخصصی  بازار ارز دیجیتال را دنبال نمایید و ارزهای سودده را شناسایی کند و بتواند به خوبی بازار را پیش بینی کند.

 

موسسه مهریار با سابقه ی درخشان دربرگزاری دوره و کلاس های ارزدیجیتال و فارکس 

 اگر میخواهید تریدر موفق بشید کلیک کنید

برای شرکت در کلاس ها واطلاع بیشتر دوره ها کلیک کنید

 

 


برچسب ها : مهریار یزد ، چتردانش یزد ، وکالت ، # تافل # ایلتس # مکالمه زبان انگلیسی# IELTS #TOEFL MSRT MSRT MHLE EPU UTEPT TOLIMO GRE READING WRITING LISTINING SPEAKING GRAMMAR قضاوت مشاوران حقوقی ، حقوق مدنی ، آیین دارسی مدنی ، حقوق تجارت ، حقوق جزا مجازات اسلامی ، حقوق کیفری ، اصول فقه ، متون فقه وزارت علوم ارشد دکترا آزمون دکترا کنکور هیئت علمی دانشگاه آزاد دانشگاه دولتی دانشگاه پیام نور دانشگاه علم و هنر دانشگاه جواد یزد

ارز دیجیتال بیت کوین اتریم کیف پول باینانس کوینکس یونی سوپ پنکیک سوپ کلاس ارز دیجیتال یزد کلاس تکنیکال یزد  کلاس فاندامنتال  #حسابداری در یزد

 

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه