دوره آموزش مکالمه عربی


همانطور که می‌دانید زبان عربی زبانی گسترده‌ و دارای رشته‌ها و فروعات زیادی‌ست. هم‌چنین زبان عربی دارای لهجه‌ها و گویش‌های گوناگون و متفاوتی‌ست. اما سوال اینجاست که اول کدام لهجه را یاد بگیرم و چرا؟ اول به صورت تخصصی ترجمه کار کنم یا مستقیماً بروم سراغ مکالمه؟ اول فیلم ببینم یا کلاس شرکت کنم؟ یا اصلا چقدر طول می‌کشه عربی رو یاد بگیرم؟

این سنخ از سوالات قطعاً به ذهن هر کسی که قصد یادگیری مکالمه عربی را دارد می‌رسد. که در اینجا باید به این سوالات پاسخ بدهیم. اما پیش از آن که بخواهیم به سوالات پاسخ بدهیم، باید به این اشاره کنیم که مهارت مکالمه عربی، قرار است شما را در مهارت‌های صحبت کردن، نوشتن شنیدن و خواندن به حد مطلوبی برساند.

پس اولین گامی که باید بردارید، این است که در صورتی که هنوز هدف‌تان از یادگیری مکالمه عربی مشخص نیست، در اولین فرصت، هدف خود را به صورت دقیق مشخص کنید. چرا که رویکردتان در یادگیری متناسب با هدف چیده می‌شود.

به طور مثال کسی که می‌خواهد ترجمه متون را در فضای عربی تجربه کند اصلا نیاز به مهارت صحبت‌کردن (محاوره) مکالمه عربی ندارد! و فقط باید درصدی از قواعد عربی بعلاوه قواعد متن‌خوانی و ترجمه را فرا بگیرد. و با تمرین و کارگاه به مهارت ترجمه دست پیدا کند. برخلاف کسی که می‌خواهد برای ارتباطات بین‌المللی جهت توسعه یک کسب‌و کار به مکالمه دست پیدا کند. یعنی با عرب‌زبان‌ها گفت‌وگو کند و صحبت کردن ملاک و هدف او از یادگیری مکالمه عربی است.

پس راحت‌ترین و ابتدایی‌ترین مسیر برای رسیدن به هدف مکالمه به زبان عربی، تعیین هدف یادگیری زبان عربی است.

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه