هنرگریم


تاریخچه گریم

ریشه و اصل پیدایش گریم، را در دوران باستان و در مراسم آئینی می‌توان جست و جو نمود. در این مراسم از گریم به شکل ابتدایی استفاده شده و چهره‌ها را با رسوب مختلف، رنگ‌های معدنی،  و یا عصاره‌ی گیاهان رنگ‌آمیزی می‌نمودند. اما آن‌چه که به عنوان تاریخ رسمی شناخته شده است، به سال 1778 میلادی در فرانسه بازمی‌گردد. مصدر «گریم» ، «گریمه» می‌باشد که به معنای «خطوط پیری بر انداختن» ، چهره آراستن برای تئاتر و سینماست. صفت فاعلی گریم، «گریمور» است که به معنای، شخصی که گریم را انجام می‌دهد، می‌باشد. گریم در ردیف هنرهای نمایشی ظریف محسوب می‌شود. این هنر بر پایه نقاشی و مجسمه‌سازی بنا شده است.

گریم پوست چرب

 گریم پوست چرب همان‌طور که از نام آن پیداست، دارای چربی فراوان است‌، و باید پیش از گریم، چربی اضافه پوست گرفته شود. برای گرفتن چربی اضافی پوست، باید از محلول شیر پاک‌کن و یا الکل و آب و پنبه استفاده گردد. 
 

???? گریم پوست خشک

 گریم پوست خشک از پوست چرب کمی سخت‌تر است، چرا که هر کرم و فونی که برای صورت استفاده نمائید، صورت پوسته پوسته می‌شود و کرم یا فون را پس می‌زند. برای این کار باید صورت را آب‌رسانی نمائید. می‌توان با استفاده از بخور و ماسک‌های آب‌رسانی مخصوص برای پوست خشک، این کار را انجام دهید.

گریم پوست معمولی

 پوست معمولی بهترین نوع پوست برای گریم است زیرا مشکلی ندارد. با گذاشتن چند ماسک پوست آماده‌ی گریم می‌شود.
 

???? گریم پوست مختلط

 گریم پوست مختلط از تمامی انواع دیگر پوست‌ها سخت‌تر است. چرا که در پوست مختلط روی بینی چرب است و روی گونه و پیشانی خشک است و یا برعکس. و باید که آماده‌سازی دو نوع پوست چرب و خشک را برای این نوع پوست پیاده‌سازی نمود.
 

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه