نقاشی گرافیک


نقاشی دیجیتال یک هنر نوظهور و شاخه ای از گرافیک دیجیتالی و کامپیوتری است که در آن تکنیک های سنتی نقاشی مانند آبرنگ، رنگ روغن، اکرلیک و … با استفاده از ابزارهای دیجیتالی و به وسیله رایانه، تبلت، قلم نوری و نرم افزار به کار گرفته می شود.

هنر دیجیتال در مقایسه با هنر سنتی مزیت‌های بسیاری دارد. به عنوان مثال هنر دیجیتال در دسترس همه افراد در اقسام نقاط دنیا قرار می گیرد، ارزان‌تر است، ابزارها و نرم‌افزارهای متنوعی دارد که امکان دسترسی ساده تری به هنرمند می دهد. همچنین نقاشی دیجیتال قابلیت ادیت و ویرایش بسیار بالایی دارد و نتیجه سریع تری به ارمغان می آورد چرا که امکان آزمون و خطا بیشتری را به شما می دهد بدون آنکه هیچ هزینه گزافی برای خطای خود پرداخت کنید. این امر به شما کمک می کند تا طرحتان را قبل از تایید نهایی تصحیح کنید.

درواقع استفاده از نرم افزار در زمان طراحی شما صرفه جویی می کند و به شما کمک کرده تا دقیق ترین تصویر را از ایده ذهنی خود خلق کنید. جالب است بدانید که با استفاده از نقاشی دیجیتال شما می توانید هر نوع سبکی را نقاشی کنید همچون سیاه قلم، آبرنگ، رنگ روغن، پاستل و… با تکنیک های نقاشي ديجيتال امکان پذیر است.

مهریار

عضویت در خبرنامه



علاقه مند به داشتن اطلاعات کدام رشته هستید؟

اخبار موسسه دپارتمان زبان دپارتمان حقوق و وکالت دپارتمان هنر و رسانه